Sırt Fıtığı Ameliyatı (Ameliyatsız Sırt Fıtığı Tedavisi)

Sırt Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Sırt fıtığı, bel ve boyun fıtıklarına göre oldukça nadir görülür. Tüm omurga fıtıklarının yaklaşık yüzde 1’ini sırt fıtıkları oluşturur. Sırt fıtığı hastalığında cerrahi dışı yöntemler yetersiz kaldığında ameliyat çözümüne başvurulmalıdır.

Sırt fıtığı ameliyatı 2 şekilde uygulanır. Sırt fıtığı ortada (santral) yerleşmiş ise göğüs kafesi içinden yapılır. Eğer fıtık dokusu kenar yerleşimli (lateral yerleşim) ise sırttan yapılan kesi ile cerrahi uygulanır. Sırt fıtığı ameliyatı; açık veya kapalı (endoskopik) yöntemler ile gerçekleştirilebilmektedir.

Sırt Fıtığı (Torakal Disk Hernisi) ameliyatı sonrası hastalar 1 veya 2 gün hastanede kaldıktan sonra taburcu edilir.

Ameliyatsız Sırt Fıtığı Tedavisi Nedir?

Sırt fıtığı tanısı konulduğunda öncelikle uygulanması gereken tedavi; ameliyatsız (koruyucu) yöntemlerdir. Bu doğrultuda hastalara ilaç tedavisi ve fizik tedavi uygulanır. Ayrıca sırt fıtığına neden olan; ağır aktivite, yük kaldırma, fazla kilo gibi risk faktörlerinin ortadan kaldırılması önerilir.

Sırt fıtığında erken dönemde görülen ağrılar ve nörolojik bulgular, koruyucu yöntemlerle ortadan kaldırıldıktan sonra; nüksü engellemek ve fıtığın gerilemesini sağlamak adına düzenli egzersiz yapılması oldukça önemlidir.

Kapalı Sırt Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Sırt fıtığı ameliyatının; endoskopik olarak 1 cm uzunluğunda 1-2 kesiden yapıldığı ameliyata, kapalı sırt fıtığı ameliyatı adı verilir.

Açık cerrahilere göre daha zor ve teknik beceri gerektiren bir yöntemdir. Ayrıca kapalı fıtık ameliyatlarının yapılabilmesi için uygun malzeme alt yapısı gereklidir. Bu yüzden sadece seçili merkezlerde uygulanmaktadır.

Kapalı sırt fıtığı ameliyatında daha az yumuşak doku hasarı olduğu için, iyileşme ve günlük hayata geri dönüş süresi; açık yöntemlere göre çok daha kısa olmaktadır.

Sırt Fıtığı Ameliyatı Kimlere Yapılabilir?

Sırt fıtığı oldukça nadir ve sinsi bir fıtık tipidir. Uzun yıllar semptom vermeden ilerleyebilir ve tanısı gecikebilir. Sırt fıtığı olan hastada; sırt ağrısı ve göğüs kafesi çevresinde uyuşma karıncalanma hissi görülür.

Sırt fıtığında görülen şiddetli ve tedaviye yanıtsız ağrı, güç kaybı ve myelopati (kısmi felç) semptomları görülen hastalarda, ameliyat tedavisi uygulanır.

Sırt Fıtığı Ameliyatından Sonra Fizik Tedavi Gerekir Mi?

Sırt fıtığı ameliyatı sonrasında fizik tedavi oldukça önemli bir tamamlayıcı fizik tedavi yöntemidir. Sırt fıtığı olduğu dönem boyunca, çevre kaslar ağrıya bağlı olarak spazma uğrar ve ağrı kaynağı olurlar.

Cerrahi sonrası sırt bölgesindeki kas ve eklemlerin hareketlendirilmesi ve güçlendirilmesi fizik tedavi ile mümkün olur. Ameliyat sonrasında uygulanan fizik tedavi sayesinde; sırt ağrıları daha erken sona erer ve günlük hayata dönüş hızlanır.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.