Sırt Ağrısı Nedir? Sırt Ağrısına Ne İyi Gelir?

Sırt Ağrısı Nedir?

Sırt ağrısı nedenleri sırt bölgesinde yer alan anatomik yapılardaki problemlerden kaynaklanmaktadır. Sırt ağrısında ortopedi hekimine gidilemelidir.

Boyun ve bel arasında kalan omurga bölgesi sırt olarak adlandırılmaktadır. Sırt bölgesinde 12 adet omurga kemiği ve bu kemiklerin çevresinde omurga kasları ve diğer yumuşak dokular bulunmaktadır.

Yine bu omurların arasından gövdeye giden 12 adet sinir kökü çıkmaktadır. Bu adı geçen dokulardan herhangi birisinde görülen problem, sırt ağrısı olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sırt Ağrısına Ne İyi Gelir?

Sırt ağrısına sırt egzersizleri, ağrı kesici ilaçlar, fizik tedavi iyi gelir.

Sırt ağrısı sıcak uygulamalarla rahatlar. Soğuk şikayetleri artırır. Sıcak uygulamalar ısıtılmış havlu, sıcak su torbaları ile uygulanabilir. Kas gevşetici ilaçlar ve kremlerle masaj yapılması sırt ağrısına iyi gelir.

Sırt Ağrısı Neden Olur?

Sırt bölgesinde hissedilen ağrının en sık nedeni bu bölgede yer alan kasların hareketsizliği, spazmı, tetik noktaları (kulunç) veya yorulmasıdır. Bunun dışında sırt fıtıkları, omurga kırıkları, skolyoz / kifoz hastalıkları ve kas yırtıkları diğer sık ağrı nedenleri olarak sayılabilir.

Ayrıca sırt seviyesindeki aort damar yaralanmalarında veya kalp hastalıklarında da görülebilen sırt ağrısı; en nadir görülen sırt ağrısı nedenleridir.

Sırt Ağrısı Tanısı Nasıl Konulur?

Sırt ağrısı olan hasta ortopedi hekimi tarafından muayene edildikten sonra, doktorun kafasında bazı ön tanılar oluşur. Bu ön tanılardan tanıya doğru gidilmesi adına en önemli tetkik; görüntülemelerdir.

Buna göre sırt bölgesine istenecek röntgen, MR ve ultrason görüntülemeleri ile kesin tanı konulabilmektedir.

Sırt Ağrısı Tedavisi Nedir?

Sırt ağrısı şikayeti olan hastalara yapılan kontroller sonrasında ağrı nedenleri ortaya konulur ve tedavi planı bu doğrultuda belirlenir. Buna göre ağrının nedenleri adale sorunları ise, ilaç tedavisi ve fizik tedaviler yapılarak, enjeksiyon tedavileri uygulanabilir. E

ğer ağrı kaynağı bir omurga kırığı ise kırık tamire edilmelidir. Bunun dışında omurga eğrilikleri (skolyoz / kifoz) de aşamasına göre korse veya cerrahi tedaviler ile düzeltilmelidir.

Kısacası sırt ağrısının tedavisinde, nedene yönelik bazı uygulamalar yapılması önerilmekte ve kliniğimizde uygulanmaktadır.

Sırt Ağrısı Egzersizleri Faydalı Olur Mu?

Sırt ağrısı nedenlerinden bazılarında fizik tedavi ve egzersizler oldukça faydalıdır. Kaslarda hareketsizlik, spazm, tetik nokta (kulunç) ve güçsüzlük olması durumunda oluşan sırt ağrılarının başlıca tedavisi egzersiz ve fizik tedavilerdir.

Bunun dışında hafif derecede skolyoz, kifoz veya cerrahi sonrası rehabilitasyon tedavilerinde de egzersizlerin oldukça faydalı olduğu bildirilmiştir.

Sırt Ağrısına Hangi Bölüm Bakıyor?

Ortopedi hekimince yapılan fizik muayene ve görüntüleme tetkikleri sonucu ağrının kaynağı cerrahi gerektiren nedenler olabilir. Bunun dışındaki nedenler açısında ortopedi hekimi tarafından fizik tedavi hakimlerine yönlendirilmelidir.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü