El Cerrahisi ve Mikrocerrahi - El Cerrahisi Doktoru Kimdir?

El Cerrahisi Nedir?

El cerrahisi üst ekstremite dediğimiz elden omuza kadar olan anatomik bölgenin hastalıklarını tedavi eder. El cerrahisi yan dal uzmanlığı gerektirir.

Bölüm aynı zamanda mikrocerrahi dediğimiz damar sinir tamiri gibi ameliyatları da kapsar. Yani mikrocerrahi ameliyatları da yapar ve ilgili hastalıkları tedavi eder.

El Cerrahisi Doktoru Kimdir?

El cerrahisi doktoru ortopedi veya plastik cerrahi uzmanın el hastalıkları konusunda uzmanlaşan doktorudur. Diğer cerrahi branşlardan da el cerrahisi yan dal uzmanlığı eğitimi alınarak el cerrahisi doktoru olunabilir.

El cerrahisi doktoru bu yan dal eğitimi sırasında el hastalıklarının teşhis ve tedavisi konusunda kendisini geliştirir ve uzmanlık sınavını başarıyla tamamlayarak el cerrahisi doktoru olur.

El cerrahisi doktoru tırnak ucundan omuza kadar olan tüm hastalıkları tedavi eder. Bunların içinde kemik hastalıkları tendon hastalıkları kas hastalıkları ve damar sinir yapıları dahil tüm anatomik yapılara müdahale edebilir.

Bu tedaviler acil cerrahi müdahaleler, el yaralanmaları, travmalar başta olmak üzere acil olmayan hastalıklarında tedavisini içerir. Örneğin doğuştan gelen el deformiteleri, sinir sıkışmaları kas yırtıkları gibi hastalıkları kapsar.

Vücudun diğer bölümlerinde olan ayak ve bacaklardaki damar sinir yapılarına da mikro cerrahi yöntemi ile müdahale eder.

El Cerrahisi Uzmanı Nasıl Olunur?

Ortopedi bölümü veya plastik cerrahi bölümü ihtisası yaptıktan sonra uzmanlık gerektiren yan daldır. Ortopedi uzmanı veya plastik cerrahi uzmanı yan dal sınavına girer ve başarılı olan adaylar uzmanlaşmak için 2 yıl el cerrahi eğitimi görür.

El Cerrahisi Bölümüne Nasıl Randevu Alınır?

El cerrahisi bölümüne devlet hastanelerinden randevu alabilmek için ortopedi veya plastik cerrahisi bölümün sevk etmesi gerekmektedir. El cerrahi bölümüne devlet hastanelerinde sevk olmadan direkt randevu alınamaz.

Acil şartlarda örneğin aktif kanama durumunda el yaralanması mevcut ise randevu beklemeden acil şartlarda hekime ulaşılmalıdır.

Ortopedi İstanbul kliniğinde el cerrahi bölümü mevcut olup randevu almak isteyen hastalar tıbbi ikinci görüş formu doldurarak, WhatsApp yoluyla yazarak veya direkt arayarak sevk gerektirmeden randevu alabilirler.

El Cerrahisi Nasıl Yapılır?

El cerrahisi ameliyatları mikrocerrahi ve geleneksel olarak yapılır. Gözle görülemeyecek kadar küçük damar sinir yapılarının tamiri mikrocerrahi olarak yapılır. Bunun için mikrocerrahi eğitimi ve sertifikası almak gereklidir.

Kemik kırıkları, tendon ve kas ameliyatları ise mikroskop gerektirmeden diğer ortopedik ameliyatlar gibi gerçekleştirilebilir.

Mikrocerrahi nedir?

Mikrocerrahi mikroskop altında yapılan ve damar sinir gibi önemli anatomik yapılan ameliyatlarını kapsar. Damar tamirleri, sinir tamirleri doğumsal el hastalıklar, parmak kopmaları gibi ameliyatlar el cerrahisi ve mikrocerrahi ameliyat grubuna girer.

Mikrocerrahi yöntem gözle görülmesi çok zor olan ince yapılara müdahale edilir. Bu yöntem ile daha küçük yara izleri olacağı için iyileşme sürecinde pozitif katkısı olmaktadır.

Mikrocerrahi Hangi Tıbbi Branşlarda Kullanılır?

Mikrocerrahi ameliyatlar, el cerrahisi bölümü, kalp damar cerrahisi bölümü, plastik cerrahi ve beyin cerrahisi bölümlerinde yapılır.

Mikrocerrahlar ameliyatlarda çok küçük çapta anatomik yapıları ilgilendirdiği için özel cerrahi aletler geliştirilmiştir. Mikroalet dediğimiz bu cerrahi setler bu ameliyatlar için özellikle geliştirilmiştir.

Ellerde ve el bileklerinde olan damar sinir yaralanmalarının tedavisinde ameliyat mikroskopları çok önemlidir. Saç teli kadar çok ince damar sinir yapılarının tamiri mikroskop altında büyütülerek yapılır. El cerrahisinde el yaralanmaları dışında vücudun başka uzuvlarındaki bu mikro yapılar tamir edilebilir.

Ortopedi İstanbul kliniğinde travmaya bağlı olarak ayakta veya bacakta olan damar sinir yaralanmalarının cerrahi tekniklerle tedavisini el cerrahi ekibi yapmaktadır.

El cerrahisi hangi hastalıkları tedavi eder?

Bölüm el parmak uçlarından omuz seviyesine kadar olan bölgedeki tüm hastalıkları tedavi eder. Parmak kopmaları, damar sinir yaralanmaları, sinir sıkışmaları, mikrocerrahi işlemler, üst ekstremitenin travmaları, damarlı kemik nakilleri, serbest doku nakilleri ve doğumsal el hastalıklarını tedavi eder.

Karpal tünel sendromu, kübital tünel sendromu gibi sinir sıkışmalarının tedavisini ve takibini yönetir. Hastalarda el ve üst tarafta anatomik olarak omuza kadar olan sinir sıkışmalarının tedavi yöntemini Ortopedi İstanbul kliniği olarak yapmaktayız.

Karpal tünel sendromunu endoskopik yöntem adı verilen kapalı teknikle yapılabilir. Bu ameliyat açık ve endoskopik olmak üzere iki farklı teknikle yapılabilir. Ameliyat sonrası rehabilitasyon kişiye özel olarak belirlenerek uygulanır.

El cerrahisi hangi hastanelerde var?

Bölüm eğitim araştırma hastanelerinde ve bazı üniversite hastanelerinde vardır. Ortopedi İstanbul kliniğinde el cerrahisi uzmanı bulunduğu için tüm ortopedik mikrocerrahi tekniğinde işlemler kliniğimizde yapılmaktadır.