Omurga Cerrahisi Nedir? Hangi Hastalıkları Tedavi Eder?

Omurga Cerrahisi Nedir?

Omurga cerrahisi omurgada görülen ortopedik hastalıkların teşhis ve tedavisinin gerçekleştiren omurgaya uzmanlaşmış bir branştır.

Sıklıkla karşılaştığımız omurga hastalıkları arasında bel ve boyun ağrıları, skolyoz ve kifoz gibi deformiteler, duruş bozuklukları, omurga travmaları sayılabilir.

Omurgada görülen birçok hastalık ortopedi ve travmatoloji bölümü, fizik tedavi bölümü ve beyin cerrahisi bölümünün ortak alanına girer. Örneğin bel ve boyun fıtıklarının tedavisinde fizik tedavi veya cerrahi seçenekler fıtığın durumuna göre ve klinik duruma göre değişebilir.

Cerrahi seçenek gerektiğinde bu tedaviyi beyin cerrahisi bölümü ve omurgaya uzmanlaşmış ortopedi doktoru yapabilir.

Omurga Cerrahisi Hangi Hastalıkları Tedavi Eder?

Skolyoz Ameliyatı »

Kifoz Ameliyatı »

Omurga Enfeksiyonları

Omurga Kırıkları

Omurilik Yaralanmaları

Bel Fıtığı

Boyun Fıtığı

Boyun Düzleşmesi

Bel Kayması

Kanal Daralması

Doğumsal Omurga Anomalileri

Omurga Cerrahisi Nasıl Olunur?

Omurga cerrahisi resmi bir yan dal değildir. Yani omurga cerrahisi sınavı, uzmanlık eğitimi ve yeterlilik süreci gibi durumlar resmi olarak yoktur. Örneği el cerrahisi resmi bir yandaldır.

El cerrahisi yan dal eğitimi alındıktan sonra bakanlık tarafından el cerrahisi uzmanı yan dal diploması verilir. Omurga cerrahisinde ise Ortopedi uzmanı olduktan sonra omurga hastalıkları konusunda uzmanlaşmak isteyen hekim bu alanda çalışmalar yapar.

Akademik yayınlar üretir. Omurga hastalıkları merkezlerinde çalışarak bu hastalıkların sık tedavi edildiği yerlerde tecrübe kazanır. Bilgi birikimi ve tecrübesinin bu yönde ilerlettikten sonra omurga cerrahisi yapabilir hale gelir. Resmi bir bitirme sınavı veya bakanlık tarafında verilen özel bir diploma yoktur.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü