Kalça Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır? Kalça Protezi Nedir?

Kalça Protezi Ameliyatı Nedir?

Kalça protezi ameliyatı kalça ekleminde oluşan kireçlenme nedeniyle yapılan ameliyattır. Kalça protezi ameliyatı kalça kırıklarında da kullanılabilir.

Kalça çıkığı olan erişkinlerde de tedavide kalça protezi ameliyatı yapılır. Ameliyat yapılan bir diğer durum ise femur başı avasküler nekroz hastalığıdır.

Ameliyat kemik gelişimini tamamlamış erişkin her yaş grubu hastaya uygulanabilir. Kalça kireçlenmesinde uzun süre yürüdüğünüzde artan kalça ağrılarınız olur.

Zamanla kalça ekleminde hareket kısıtlılığı gelişir. Hastanın ameliyat olana kadar geçirdiği süre uzadıkça semptomlar giderek artış gösterebilir.

Aynı zamanda ileri derece kireçlenme olan kişilerde uyluk kemiğinin baş kısmı eriyerek bacakta kısalık gelişebilir. Ameliyat sonrası bu kısalıkta şiddetli ağrılar ile birlikte kaybolur.

Kalça Protezi Ameliyatı Sonrası Yorumlar

Kalça protezi ameliyatı iyi yapıldığında tüm ameliyatlar içinde başarı oranı en yüksek ameliyatlardan bir tanesidir. Ameliyattan sonraki süreçte hasta yorumları oldukça olumlu şekilde olmaktadır.

Ameliyattan sonra ilk gün veya bir sonraki gün hasta koltuk değnekleriyle yürütülür. Ameliyat öncesi olan şiddetli ağrılar ilk birkaç hafta içinde kaybolmaktadır.

Ameliyat sonrası ilk birkaç gün ağrılı bir süreç olmakta ve sonrasında ağrılar giderek rahatlamaktadır. Kalça ekleminiz çıkarılıp yerine protez konduğu içinde hareket kısıtlılığı bir miktar azalmaktadır.

Ameliyat sonrası erken dönemde günlük aktivitelerin yapılmasında zorluk yaşamadıklarını belirtmektedirler. Ağrı kesici ihtiyaçları bir hafta sonra önemli derecede azalmaktadır.

Ameliyat olan hastalar genellikle kalça protezi ameliyatına ihtiyaç duyan çevresindeki yakınlarına ameliyat olmalarını önermektedir.

Hastanın ameliyat sonrası iyi olduğunu görmek hem ortopedisti hem de hasta yakınlarını mutlu etmektedir.

Kalça Protezi Ameliyatı İzle

Ameliyat nasıl yapılır konusu hastalar tarafından çokça sorulmaktadır. Ameliyatta uyluk kemiğinin baş kısmı çıkarılmakta ve leğen kemiğinde yeni yuva hazırlanmaktadır.

Operasyon teknik olarak komplike bir ameliyattır. Ameliyat genel anestezi ya da spinal anestezi ile gerçekleştirilir.

Özellikle yaşlı hastalarda kalça kırığına bağlı olarak yapılan ameliyatlarda kemik çimentosu kullanılabilir.

Total Kalça Protezi Ameliyatı

Kalça Protezi Ameliyatı

Total kalça protezi ameliyatı derken kastımız uyluk kemiğinin başının ve leğen kemiğindeki yuvanın protezle değiştirilmesi işlemidir. Sadece uyluk kemiğinin başının değiştirildiği duruma parsiyel kalça protezi denmektedir ve yaşlı haslardaki kalça kırıklarında uygulanmaktadır.

Protez ameliyatı kalça kireçlenmesinin tedavisinde uygulanabilir. Ameliyatta uyluk kemiğinin başı seramik veya metal baş ile değiştirilir.

Leğen kemiğindeki yuvanın yüzeyi polietilen veya seramik malzeme ile değiştirilir. Operasyonda protezin ömrünü belirleyen bu yüzeylerin kalitesidir. Genellikle en uzun ömür seramik yüzeyli protezlerden olmaktadır.

Operasyon birkaç farklı girişimle yapılabilir. Ortopedistin tecrübesi veya hastanın durumuna göre hangi girişimle yapılacağı ortopedist tarafından belirlenir. Operasyon 1960 yıllarının başından beri başarı ile uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Kalça Protezi Ameliyatı Olanların Yorumları

Dr. Yakup Alpay tarafından ameliyat olan hastaların yorumları...

Yakup Bey'i protezi ameliyatı için yaptığım araştırmalarla buldum. İyi ki de bulmuşum. Hocamın ilgisi ve profesyonelliği tek kelimeyle müthiş.
-N.

Sevgili Yakup Hocam, Sizler gibi işini ciddi ve istekli yapan doktorlar görmedim desem yeridir. Benim ameliyatıma Atakan Hocamla girdiniz. Elleriniz dert görmesin. İyi ki varsınız sizler gitmeyin hep burada kalın sizi seviyoruz hocam.
-G.A.

En uzun ömürlü kalça protezi hangisidir?

Malzeme kalitesi protezin ömrünü belirleyen en önemli faktördür. Kaliteli malzeme ile düzgün teknikle yapılmış bir protez en uzun ömürlü olacaktır. Yüzey seçenekleri arasında en uzun ömürlü kabul edilen ise seramik protezdir.

Kalça protezi ameliyatı sonrası tuvalet?

Operasyon sonrası yer tuvaleti (alaturka tuvalet) kullanılması önerilmez. Çünkü yere tam olarak çömelmek kalça çıkığı riskinde yüksek artışa neden olmaktadır.

Ameliyat sonrası tuvalet yükselticisi ile klozete oturulması önerilir. Bu süre yaklaşık olarak 6 aydır. Sonrasında doktor önerisi ile yükseltici olmadan klozet kullanılabilir.

Kalça ameliyatı platin nedir?

Kalça ameliyatında platin olarak ya protez ya da kemikleri sabitlemek için çivi veya plak ve vidalar kullanılır.

Platin, ortopedik tüm implantlar için kullanılan bir kelimedir. Platinlerin çeşitleri çok fazladır. Kalça ameliyatında uygulanacak platin ortopedik cerrah tarafından seçilerek kullanılır.

Kalça kemiği kırığı ameliyatı fiyatı nasıl belirlenir?

Kalça kemiği kırığı ameliyatı kırığın tipine, hangi platinin kullanılacağı ve hastanın durumuna göre belirlenir. Hasta ek hastalıkları fazla bir hasta ise hastane yatış süresi uzun olabileceği için daha yüksek fiyat çıkabilir.

Hastada daha kaliteli veya daha çok malzeme kullanılacaksa fiyat artabilir. Kalçaya kemik nakli ile birlikte bir ameliyat yapılacaksa fiyat buna göre değişiklik gösterir.

Kalça kemiği kırığı ameliyatı nedir?

Kalça kemiği kırığı ameliyatı kalçayı oluşturan kemiklerden biri veya birkaçının kırıldığı durumlarda yapılan ameliyattır. Kalça kemiği kırığı denildiğinde kastedilen genellikle uyluk kemiğinin üst kısım kırıklarıdır.

Ameliyatta da protez uygulaması veya kırık parçaların çivi veya plak vida ile sabitlenmesi işlemi yapılır.

Kalça çıkık ameliyatı nedir?

Kalça çıkık ameliyatı, bebeklik çağında gelişen kalça çıkığının erişkin yaşa gelindiğinde protez yapılarak tedavi edilmesine denmektedir.

Kalça çıkık ameliyatı normal protez operasyonuna göre daha teknik ve zor bir ameliyattır. Ameliyat sonrasında hastanın bacak boyu genellikle uzamaktadır.

Kalça protezi ameliyatı kaç saat sürer?

Her operasyon süresi aynı değildir. Hastanın durumuna, protez konacak bölgedeki kemik ve eklem yapısına bağlı olarak ameliyat süresi değişiklik gösterir.

Ortalama süre yaklaşık 45 dakika ile 3 saat arasında olmak üzere değişmektedir.

Seramik kalça protezi fiyatları nasıl hesaplanır?

Hastanın muayenesi yapıldıktan sonra gerekli görüntüleme tetkikleri incelenir. Hastanın hangi ameliyata ihtiyacı olduğu belirlenir. Örneğin kalça çıkığı nedeniyle oluşmuş olan kalça kireçlenmesinde kısaltma yapılması gerekecek ve ek malzeme kullanılacaktır.

Kalçanın ve hastanın durumuna göre beklenen ameliyat süresi ve hastane yatış süresi hesaplanarak fiyat belirlemesi yapılır.