Sıvı Diz Protezi (Hidrojel)

Sıvı Diz Protezi (Hidrojel) Nedir?

Sıvı Diz Protezi (Hidrojel) poliklinik şartlarında lokal anestezi veya lokal anestezi olmadan da uygulanabilir. Hidrojel tedavisi 5-10 dakika sürmektedir.

Sıvı diz protezi bir tür eklem içi enjeksiyon tedavisidir. Poliakrilamid denilen bir maddeden yapılır. Eklem kireçlenmesi tedavilerinden biridir. Sıklıkla diz eklemine uygulanır.

Sıvı Diz Protezi (Hidrojel) Kimlere Uygulanır?

Özellikle diz eklemi kireçlenmelerinde ameliyat olmak istemeyen hastalara uygulanır. Diz eklem kireçlenmesi olup anestezi alamayacak durumda olan ve normal diz protezi ameliyatı olamayan hastalarda tedavi olarak önerilir.

Sıvı Diz Protezi (Hidrojel) Uygulaması Ameliyat Mıdır?

Sıvı diz protezi uygulaması bir ameliyat değildir. Eklem içerisine enjeksiyon yapılarak dizde sürtünme ve ağrıyı azaltmaya yönelik bir tedavidir. Hastanın hastane yatışı gerekmez. Aynı gün üstüne basıp yürüyebilir.

Sıvı diz protezi (Hidrojel) normal protez yerine geçer mi?

Sıvı diz protezi normal protez ameliyatı yerine geçmez. Ortopedi İstanbul kliniği normal protez ameliyatı yerine sıvı diz protezi önermez. Bu tedavi sadece anestezi alamayacak kadar ek hastalıkları ve klinik durumu ağır kişilerde tedavi seçeneği olarak denenebilir.

Sıvı diz protezi (Hidrojel) uygulaması yapılmazsa ne olur?

Sıvı diz protezi yapılmazsa diz ekleminde kireçlenme olduğu için ağrılar yaşam kalitesini bozmaya devam eder. Bu durum ağrı kesici ilaçlar, alternatif enjeksiyonlar ve fizik tedavi ile düzeltilmeye çalışılır. Bu tedavilerden fayda görmeyen hastaya normal diz protezi ameliyatı önerilir.

Sıvı diz protezi (Hidrojel) tekrarlamak gerekir mi?

Sıvı diz protezi tekrarlamak gerekmez. Sadece bir kere yapılması önerilir.

Hidrojel Ücreti Nasıl Hesaplanır?

Sıvı diz protezi uygulamalarında kullanılan enjeksiyonlar yurtdışından ithal edilir. Euro ile ülkemize girişi olduğu için fiyatlar o gün ki döviz kurları baz alınarak hesaplanır

Hidrojel Nasıl Yapılır?

Uygulama poliklinik şartlarında lokal anestezi altında yapılır. Hastane yatışı gerektirmez. İşlemden 3 gün önce kan sulandırıcı ilaçlar kesilir ve antibiyotik başlanır.

Hidrojel Tedavisi Kalıcı Mı?

Eklem içerisine enjekte edilen sıvı diz protezi vücut tarafından emilmez ve eklem içerisinde kalıcıdır.