Ortopedi İstanbul Doktorları ve Uzmanları

Ortopedi İstanbul, Baltalimanı kemik hastanesi mezunu ortopedi doktoru uzmanları tarafından kurulmuştur.

Uzman Ortopedi ve Travmatoloji Doktorları ve Uzmanları

Doç. Dr. Mehmet Baydar

Dr. Öğr. Üyesi Yakup Alpay

Op. Dr. Ahmet Danacı

Op. Dr. Atakan Ezici

Ortopedik Onkoloji

Doç. Dr. Yavuz Arıkan

Ortopedi İstanbul Çalışanları

Uzm. Fzt. Salime Yılmaz Altunbay

Gülben Ödemiş

Ortopedi Poliklinik Koordinatörü Gülben Ödemiş

Hilal Turan

Ortopedi Poliklinik Sorumlusu Hilal Turan

Ortopedi Doktoru Kimdir?

Ortopedi doktoru tıp eğitimi sonrası Ortopedi ve Travmatoloji ihtisası yapmış bu konuda uzmanlık diploması almış tıp doktorudur.

Alt ve üst ekstremite ve omurga ile ilgili hastalıklarla ilgilenir. Kas ve iskelet sistemi hastalarının tedavileri ile ilgilenir. Kemik hastalıkları, eklem rahatsızlıkları ve bu organların travma sonucu yaralanmaları ile oluşan hasarları da tedavi eder.

Ortopedi doktoru uzman ünvanı almak 5 yıllık eğitim sonucunda oluşur. Ortopedi doktoru uzmanlığı cerrahi bir branştır. Yani bahsedilen hastalıkların daha ziyade cerrahi tedavileri ile ilgilenir.

En İyi Ortopedi Doktoru Kimdir?

Detaylı muayene yapan; tanı ve tedavi sürecinde hastaya ayrıntılı bilgi veren doktordur. En iyi ortopedi doktorunun komplikasyon oranı düşüktür. Komplikasyon olduğunda ise durumu hastaya açıklayan ve komplikasyonu da yönetebilen doktordur.

Ortopedi ve Travmatoloji bölümü bilim ve teknoloji ışığında her gün tedavilerde yeni ilerlemeler kaydetmektedir. En iyi ortopedi doktoru dünyada olan gelişmeleri takip edip en güncel tedavi seçeneklerini hastasına sunabilen hekimdir.

Bilimsel toplantılarda gelişmeleri takip eder ve akademik yayınlarla bilime aynı zamanda katkı da sunar. Bunlara ek olarak en iyi ortopedi doktoru, hasta ile iletişimi kuvvetli olan kişidir. Hasta ve hasta yakınları ile gerekli bağı kurarak tedavi süresinde hastanın yanında olur.

Ortopedi Doktoru Hangi Hastalıklara Bakar?

Ortopedi doktoru kırık çıkık ve diğer travmaların tedavileri, eklem kireçlenmeleri, spor yaralanmaları, doğuştan olan bazı sakatlıklar ve doğumsal anormalliklere, kemik ve yumuşak doku tümörleri ve bazı omurga rahatsızlıklarına bakar.

Ortopedik doktoru el parmaklarından boyuna kadar olan anatomik bölge ve ayak parmaklarından kalçaya kadar olan anatomik bölgedeki tüm hastalıkları tedavi eder. Kafadakiler hariç ve kaburgalar hariç tüm kemiklerin ve tüm eklemlerin rahatsızlıklarını tedavi eder. Bahsedilen bölgelerdeki hem ameliyatlık hem de ameliyatlık olmayan hastalıkların tedavilerini en iyi şekilde yapar.

Ortopedi Doktoru Yan Dalları Nelerdir?

Ortopedi Uzmanı Nasıl Olunur?

Liseden sonra 6 yıllık tıp eğitimi tamamlanır ve tıp doktoru olunur. Pratisyen hekim veya tıp mezunu tıp doktorlar tıpta uzmanlık sınavına girer. Uzmanlık sınavı sonucunda bölüm tercihi yapılır. Ortopedi ve travmatoloji bölümü bitirilip mezun olunur.

Ortopedi ve travmatoloji bölümü 5 yıllık eğitimi ve sonunda uzmanlık bitirme tezi ve sınavını kapsar. Bu 5 yılda tıp doktoru çok sayıda ortopedik hasta muayene eder, muayene sırasında orada eğitimde bulunur ve bu hastaların ameliyatlarına eşlik eder. Bu 5 yıllık süreç sonuncunda ortopedi uzmanı olunur. Mezun olduktan sonra mecburi hizmet dediğimiz zorunlu devlet hastanelerinde çalışma yükümlülüğünü tamamlanır.

Ortopedi Uzmanı Ameliyat Yapar Mı?

Ortopedi uzmanı cerrahi bir branştır. Standart ortopedik ameliyatlarını, kırık çıkık gibi travma cerrahisini bazı hastalıkların acil müdahaleleri gibi ameliyatları yapmakla yükümlüdür. Ortopedi doktoru ilgi alanı olan bazı ameliyatları daha çok yaparak bu konularda deneyim kazanabilir.

Örneğin sürekli Kalça protezi yapan bir doktor kalça protezi konusunda deneyim kazanıp bu konuyla ilgili ileri revizyon cerrahileri dahil birçok ameliyatı yapabilir.

Ortopedi Bölümüne Niçin Gidilir?

Eklem ağrıları, travma, kas ağrıları, ekstremitelerin şekil bozuklukları gibi konuları ortopedi doktorun danışmak ve muayene olmak için gidilir. Ortopedi doktoru bu hastalıkların tedavisini yönetir.

Medikal tedavisini yapar egzersizleri düzenler ve gerekiyor da ameliyat planlamasını yapar ameliyat sonrası tedavi sürecini takip eder.

Ortopedi ve Fizik Tedavi Arasındaki Fark Nedir?

Kol, Bacak gibi uzuvlarımızın hastalıklarını takip eden bu iki branştan ortopedi cerrahi bir branştır. Fizik tedavi ise dahili bir branştır. Örneğin Karpal tüner sendromu olan bir hastanın ameliyatsız olan tedavisini fizik tedavi bölümü organize eder.

Egzersizler ve bir takım fizik tedavi modaliteleri ile hastalığı ameliyatsız olarak tedavi etmeye çalışır. Eğer ki hastayı cerrahi bir müdahale gerekmişse bunu ortopedi hekimi yapar.

Fizik tedavi doktoru aynı zamanda ortopedi doktorunun ameliyat ettiği hastaları ameliyat sonrası dönemde rehabilitasyon yapıp hızlıca normal yaşama döndürmek için gerekli desteği de sağlar.

Ortopedi Uzmanı Randevusu Ne Zaman Alınır?

Ortopedi uzmanı randevusu eklem ve kemikle ilgili şikayetlerin varlığında alınmalıdır. Travma sonucu gelişen ayak bilek burkulmaları veya el bilek üzerine düşmelerden sonra ortopedi uzmanı randevusu alınır.

Omuz eklem ağrıları, bel ve sırt ağrıları, dirsek ağrıları, eklem kıkırdak yaralanmaları, kas kemik ağrıları, diz ve kalça ağrıları durumlarında da ortopedi uzmanı randevusu alınır.

Ortopedi Uzmanı Hangi Tetkikleri İster?

Ortopedi uzmanı sıklıkla görüntüleme tetkiklerini ister. Özellikle röntgen, tomografi, MR ve daha az sıklıkla USG görüntülemeleri ortopedik hastalıkların tanısının net şekilde konmasında önemlidir.

Bunun dışında bazı hastalıklardan şüphelenildiğinde de kan tetkikleri de isteyebilmektedir. Gerekli gördüğü durumlarda damarların durumu hakkında bilgi verecek olan Doppler USG ve BT Anjio tetkiklerini de ister.