Osteosarkom (Kemik Kanseri) Belirtileri ve Tedavisi

Osteosarkom (Kemik Kanseri) Nedir?

Osteosarkom (Kemik Kanseri) kötü huylu bir kemik tümörüdür. Kemiğin en sık görülen kanserlerinden bir tanesidir. Genellikle ergenlerde ve genç erişkin yaşlarda görülür. Sıklıkla uyluk kemiği alt ucu veya kaval kemiğinin üst ucunda görülür.

Tedavi edilmezse diğer kemiklere ve vücudun uzak organlarına metastaz yapar ve hayati tehdit eder. Bu yüzden kötü huylu kemik kanseri olarak tanımlanır. Sebebi tam olarak bilinmemektedir.

Osteosarkom Belirtileri Nelerdir?

Osteosarkom bulunduğu bölgede ağrı, şişlik ve kemiklerde patolojik kırığa sebep olabilir. Kanser hücreleri çoğalır ve bir kitleye dönüşür. Bu kanser kitlesi bulunduğu bölgede yumru olarak hissedilir. Uzak bölgelere yayılım gösteren ileri evre osteosarkomlar sistemik semptomlar verebilir.

Osteosarkom Tanısı Nasıl Konulur?

Osteosarkom erken evrelerde radyolojide bulgu vermeyebilir. Kemiğin yapım ve yıkım dengesi bozuldukça röntgende kitle ve kemik yıkımı görülür. Oluşan kanser kitlesi kemiği yıkar ve komşusu yumuşak dokulara ve eklemlere yayılır.

Görüntülemede röntgen, tomografi ve ilaçlı MR kullanılır. Kemik sintigrafisi ve PET tümörün diğer kemiklere ve uzak organlara yani metastatik yayılımı gösterir. Kesin tanı kemik biyopsisi ile koyulur.

Osteosarkom (Kemik Kanseri) Tedavisi

Tedavide birincil amaç kemik tümörünün vücuttan arındırılması ve hastanın yaşamasını sağlamaktır. Tedavinin ikincil ana hedefi ekstremite koruyucu cerrahilerle ampütasyona gerek kalmadan hastanın kullanabileceği fonksiyonel bir ekstremite sağlamaktır.

Cerrahi tedavide tümörün tamamı çıkarılması hedeflenir. Kemoterapi, radyoterapi gibi tedaviler ameliyat öncesi tümörün küçültülmesinde veya ameliyat sonrası kullanılır. Tedavi protokolü ortopedik onkoloji konseyi tarafından yürütülür.

Osteosarkom Ameliyat Edilmezse Ne Olur?

Osteosarkom ameliyat edilmezse veya tedavide geç kalınırsa ölümcül bir hastalıktır. Komşu kemiklere ve eklemlere yayılır. Daha sonra uzak organ metastazları yaparak yaşamı tehdit eder. Bulunduğu kemiği yıkım reaksiyonuyla zayıflatır ve patolojik kırıklara sebep olabilir.

Tedavi edilmezse hasta yaşamını kurtarabilmek için ampütasyon dediğimiz ameliyatlarla kol bacak kaybedilmesiyle sonuçlanan fonksiyon kayıplarına sebep olur.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü