Osteoblastom Nedir? Belirtileri ve Tedavisi

Osteoblastom Nedir?

Osteoblastom kemiğin iyi huylu tümörlerinden bir tanesidir. Genellikle erkeklerde ve genç erişkinlerde görülür. Diğer kemik tümörleri ile karışabilir. Boyut olarak osteoid osteomadan daha büyüktür. Vücudun uzak bölgelerine yayılması beklenmez. Ancak bulunduğu yerde nüks ihtimali vardır. Omurga kemikleri en sık görülen yerlerden bir tanesidir.

Osteoblastom Belirtileri

Osteoblastom en önemli belirtisi ağrıdır. Ağrı şiddeti gece artabilir ancak osteoid osteoma da ki gibi tipik geçek ağrısı şeklinde değildir. Ağrı şiddeti ve derecesi pozisyonla veya hareketle değişmez. Ağrı kesicilere karşı cevabı osteoid osteomaya göre daha azdır. Omurga arka elemanlarına yerleştiği zaman ağrıya bağlı patolojik skolyoz yapabilir.

Osteoblastom Tanısı

Osteoblastom tanısı radyolojik olarak lezyon tespit edilmesi yapılır. Röntgende her zaman net görülmeyebilir. Bu yüzden tomografi ve MR ile lezyonun boyutları ve tam lokalizasyonu saptanır. Kesin tanı kemik biyopsisi ile koyulur.

Osteoblastom Tedavisi

Osteoblastom tedavisi cerrahi tedavidir. Osteoblastom ameliyatında tümörün tamamı çıkarılmalı lezyon içi küretleme ile sağlıklı kemik dokusu tamamen tümörden arındırılmalıdır. Tümörün tamamı çıkarılmazsa lokal nüks görülme ihtimali yüksektir.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü