Osteoid Osteoma Nedir? Belirtileri ve Tedavisi

Osteoid Osteoma Nedir?

Osteoid osteoma genellikle uyluk kemiği (femur) üst ucunda kalça eklemi çevresinde bulunmakla birlikte diğer uzun kemiklerde de görülürler. Osteoid osteoma artmış kemik yapımı ile kendisini gösteren, iyi huylu kemik tümörleridir.

Hastalarının büyük bir kısmını 20 yaş altındaki çocuklar oluşturmaktadırlar. Osteoid osteoma iyi huylu olduğu için uzak vücut bölgelerine yayılmaz (metastaz yapmazlar) ancak bulundukları bölgede şikayet oluştururlar.

Osteoid Osteoma Belirtileri

Osteoid osteoma en bilinen ve belirgin semptomu ağrıdır. Ağrının tipik şekli; özellikle geceleri artar ve uykudan uyandırır. Ağrı kesici kullanılması ile beraber ağrı tamamen geçer.

Ağrı süreklidir ancak geceleri veya alkol alındığında daha şiddetli hissedilir.

Ekleme yakın osteoid osteomalar ağrı nedeniyle eklem kireçlenmesi ile karıştırılabilirler.

Osteoid Osteoma Tanısı

Ağrı nedeniyle hastadan istenen görüntüleme yöntemleri ile osteoid osteoma tanısı konulabilir. Osteoid osteoma kesin tanısı Tomografi ile konulur. Tomografide görülen kalınlaşmış kemik içerisinde nidus oluşumu, osteoid osteomanın spesifik bulgusudur.

Osteoid Osteoma Tedavisi

Osteoid osteomanın tedavisi ağrıların şiddetine bağlıdır. Ağrının olduğu durumlarda kullanılan ağrı kesiciler ile hasta bir süre takip edilebilir. Çünkü yıllar içerisinde tümör kendiliğinden iyileşebilir.

• Ağrı şiddetli ve günlük hayatı etkiliyorsa cerrahi tedavi yapmak gereklidir.
  • Cerrahi tedavide 2 farklı seçenek mevcuttur.
  • Buna göre kapalı teknik (perkütan) ciltten trokar iğne yardımı ile radyo frekans (RF) uygulaması.
  • Açık cerrahi ile kemikteki osteoid osteoma nidusunun kazınarak çıkarılması (küretaj).

Osteoid Osteoma Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Osteoid osteoma tedavisiz kalırsa şiddetli ağrı semptomları görülür. Bu ağrılar ilaç tedavileri ile baskılanabilirse, ilerleyen yıllar içerisinde lezyon kendiliğinden gerileyebilir.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü