Kemik Metastazı (Metastatik Kemik Tümörü) Belirtileri ve Tedavisi

Kemik Metastazı Nedir?

Kemik metastazı kötü huylu tümörlerin kemiğe sıçramasıdır. Kötü huylu kanserler vücudun tüm bölgelerinde görülebilir. Bu kanserler tedavi edilmediğinde veya geç tanı aldığında uzak organlara veya kemiğe yayılım gösterirler. Kanserli hücrelerin sağlıklı kemiğe yayılmasına kemik metastazı denir. Sıklıkla meme, tiroid, böbrek, akciğer ve prostat tümörleri kemiğe yayılım yaparken kemiğin primer tümörleride komşu kemiklere sıçrama yapabilirler.

Kemik Metastazı Belirtileri

Kemik metastazlarının en önemli bulgusu ağrıdır. Şiddetli kemik ağrısı yapabilirler. Kemiğe sıçrayan tümör kemiği zayıflatır duvarlarını yıkar ve patolojik kırığa sebep olabilir. Kemik metastazları olduğunda vücutta halsizlik yorgunluk, kilo kaybı gibi sistemik semptomlarda görülebilir.

Kemik Metastazı Tanısı

Kemik metastazlarının kesin tanısı kemik biyopsisi yapılarak koyulur. Kemik metastazında biyopsi yapıldıktan sonra metastazın türü ve nereden sıçrama yaptığı patoloji sonucunda belirlenir. Kemik metastazı tanısı için röntgen ve MR tetkikleri radyolojik olarak kullanılır. Vücudun başka kemiklerine yayılımı anlayabilmek için tüm vücut kemik sintigrafisi çekmek gereklidir. Köken aldığı primer organı tespit edebilmek için batın BT, toraks BT veya PET çekilebilir.

Kemik Metastazı Tedavisi

Kemik metastazı tedavisi hastalığın evresine ve köken aldığı primer organ tümörlerine göre değişir. Tek bir kemikte lokalize bir metastaz tespit edilmişse metastatik lezyonun cerrahi olarak çıkarılması planlanabilir. Patolojik kırığa sebep olmuşsa veya patolojik kırık riski varsa kemiğin stabilize edilmesi çivileme gibi cerrahi yöntemler kullanılması gerekebilir.

Kemik Metastazı Ameliyatı

Çoklu kemik metastazları olan vücudun birçok yerine yayılmış tümörler cerrahi olarak tamamı çıkarılamayacağı için ameliyat yerine radyoterapi ve kemoterapi gibi tedaviler tercih edilir. Kemik metastazlarının takip ve tedavisi onkolojik ortopedi heyeti tarafından yürütülmelidir.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü