Kalça Ağrısı

Kalça Ağrısı Neden Olur?

Kalça ağrısı iki sebepten olabilir. Kalça eklemini veya kalça çevresi anatomik yapıları ilgilendiren hastalıklardan dolayı kalça ağrısı görülebilir. İkincil olarak yansıyan ağrılar nedeniyle kalça ağrısı görülebilir. Örneğin bel fıtığı olan bir hastanın kalçaya doğru yansıyan bir ağrısı olabilir.

Kalça Ağrısı Nasıl Geçer?

Kalça ağrısı istirahatle veya tedaviyle geçer. Bunun için hastalığın tanısı yani kalça ağrısına sebep olan durum bulunmalıdır. Hastalık tanısı konulduktan sonra istirahatle, ilaçla, fizik tedaviyle veya ilaçla geçebilir.

Kalça Ağrısı İlaçla Geçer Mi?

Öncelikle kalça ağrısı sebebi bulunmalıdır. Altta yatan önemli bir hastalık yoksa basit kalça ağrıları kırık çıkık olmayan minör travmalar veya basit kas ağrıları ilaçla iyileşebilir. Kalçada ameliyat gerektiren hastalıklardan birisi varsa ilaçlar kalça ağrısını rahatlatabilir veya geçici bir tedavi sağlayabilir.

Kalça Ağrısı Acil Midir?

Kalça ağrısı travma sonrası geçmişse ve travmadan sonra hastamız kalça ağrısından dolayı bacağının üzerine basamıyorsa burada acil bir durum olabilir. Böyle bir durumda hasta mutlaka hastaneye başvurmalı ve kalça ağrısı veya travması için tanı ve tedavi işlemlerine başlamalıdır. Kalça ağrısı eğer enfeksiyon nedeniyle başlamışsa yani kalça ekleminde enfeksiyon varsa buda acil bir durum olabilir ve hızlı tanı tetkik ve tedaviye işlemlerine başvurulması gerekebilir.

Kalça Ağrısı ve Bel Ağrısı Nasıl Ayrılır?

Kalça ağrısı ve bel ağrısı öykü, fizik muayene ve görüntüleme yöntemleri ile ayırt edilir. Burada ağrının yeri şekli ve tarifi çok önemlidir. Fizik muayene detaylandırıldıktan sonra ön tanıya göre tetkik istenir. Genellikle bel kaynaklı ağrılar bel veya kalça arkasından başlar ve uyluk arkasına kadar yayılabilir. Bel kaynaklı bu ağrılar uyluk arkasından diz arkasına hatta topuğa kadar inebilir. Siyatik sinir veya uyluk arkası kasları germek ve uzatmakla bu ağrılar artabilir. Kalça eklemini ilgilendiren eklem çevresi hastalıkların ağrısı ise genellikle kasıktan başlar ve uyluk ön yüze yayılır. Uyluk ön yüze veya bacak iç tarafına bazen diz kadar inen ağrılar olur. Kalça eklemi ağrısı ve bel ağrısı bu şekilde muayene ve öykü ile genel olarak anlaşılabilir. Eğer hastanın kalça yan tarafında ağrısı varsa trokanterik bursit den şüphe edilir. Fizik muayene sonucunda görüntüleme tetkikleri istenir.

Kalça Ağrısı İçin Hangi Doktora Gidilir?

Kalça ağrısı için öncelikle ortopedi doktoru veya fizik tedavi doktoruna gidilebilir. Bu bölümlerde yapılan muayene sonrası uygun değerlendirme ve yönlendirme yapılır.

Şiddetli kalça ağrısı nedeniyle başvuran hastamız topallama ve hareket kısıtlılığı nedeniyle tarafımıza tedavi için başvurdu.