Kalça Artroskopisi Ameliyatı

Kalça Artroskopisi Ameliyatı Nedir?

Kalça artroskopisi ameliyatı kalçadaki birtakım kıkırdak ve kapsül sorunlarını kapalı olarak tedavi etmeye yarayan 2 veya 3 delik kullanılarak yapılan bir cerrahidir. Kalça artroskopisi ameliyatında açık bir yara veya kesi bulunmaz. Yaklaşık olarak ameliyat 1 veya 1 buçuk saat sürer.

Kalça Artroskopisi Ameliyatı

Kalça Artroskopisi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Traksiyon masası kullanılarak yapılır. Kalça eklemi genel olarak dar bir eklem olduğu için kamera uçlarının ekleme ulaşması için traksiyon masasında eklem açıklığının bir miktar artması hedeflenir. Kalça eklemine traksiyon görülebilmesi içi ve kamera uçlarının ekleme girmesi skopi altında kontrol edilir.

Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kalça Artroskopisi Ameliyatı Yapılır?

Kalça artroskopisi ameliyatı ile en sık tedavi ettiğimiz hastalık kalça sıkışma sendromları ve erken evre kalça kireçlenmeleridir. Kalça eklemi çevresinde oluşan kistler paralabral kistler eklem içi tümörler veya yabancı cisim çıkarılması artroskopi ile yapılması mümkündür. Çok nadire asetebulum kırıkları dediğimi kalça eklemi yuvasında oluşan kırıklarda artroskopi ile tedavi edilebilir. Travma sonrası oluşan kalça eklemindeki serbest kıkırdak veya kemik parçaları kamera yardımı ile kalça artroskopisi ameliyatı ile çıkarılabilir. Avaskuler nekroz dediğimiz bir takım kalçayı ilgilendiren hastalıklarda da kalça artroskopisi ameliyatı çok faydalı olmaktadır. Ancak klinik pratik hayatta en sık kullandığımız hastalık kalça sıkışma sendromlarıdır.

Kalça Sıkışma Sendromlarında Kalça Artroskopisi Ameliyatı

Kalça eklemi top soket biçiminde bir eklem olduğu için sıkışma kalçanın top kısmından veya soket kısmından veya karışık tip dediğimiz her iki taraftan kaynaklanan sıkışma sendromu karşımıza çıkabilir. Bu sıkışma sendromları genel olarak kasıkta ağrı şeklinde karşımıza çıkabilir. Alçak yere oturma sırasında ayakkabı çorap giyme esnasında gibi kalça fleksiyonun arttığı pozisyonel durumlarda kasıkta ağrı görülür. Röntgen ve MR gibi görüntüleme yöntemleri kullanılarak tanı ve ayırıcı tanı sağlanır.

Kalça Artroskopisi Ameliyatı Sonrası İyileşme Dönemi Nasıldır?

Tedavi edilen hastalığa göre iyileşme süresi ve şekli değişmektedir. Eğer kalça top şeklinde olan Femur başında hump veya çıkıntı nedeniyle oluşan sıkışma tedavi edilmişse sadece tıraşlama yapılır. Bu ameliyattan sonra hastalar üzerinde basıp yürüyebilir. Dikişler eriyen dikiş veya estetik atıldığı için alınması gerekmez. Yara kontrolü veya pansuman 2 hafta boyunca devam eder. Kapsül de alındığı için eklem hareket açıklığı hemen artar. Eğer labrum tamiri yapılmışsa ankor kullanılmışsa 3 hafta yük kısıtlaması yapılır ve sonrasında fizik tedavi süreci devam eder.

Kalça Artroskopisi Ameliyatı Komplikasyonları Nelerdir?

Traksiyon masası kullanıldığı sinir hasarı görülebilir. Minimal invaziv bir ameliyat olduğu için bu risk ihtimali çok düşüktür. Anestezi komplikasyonlar alerji veya enfeksiyon görülebilir.

Kalça Artroskopisi Ameliyatı Malzemeleri Nelerdir?

Işık kaynağı, kamera, rf ve shaver dediğimiz kapalı kamera sisteminin malzemeleri kullanılır. Bu malzeme uçları her hastaya ayrı kullanılır ve tekrar tekrar kullanılmaz. Labrum yırtığı tamiri ankor ile yapılır. Femur başı tıraşlaması burr yardımı ile yapılır.