Schwannom (Sinir Kılıfı Tümörü) Belirtileri ve Ameliyatı

Schwannom Nedir?

Schwannom (Sinir Kılıfı Tümörü) periferik sinirlerin kılıflarından kaynaklanan, iyi huylu yumuşak doku tümörleridir. 30-50 yaş arası daha sık görülür. Tümörün etrafında onu çevreleyen bir kılıf bulunur.

Bulundukları alanda ağrı, uyuşma, karıncalanma gibi nörolojik semptomlara neden olmaktadır. En sık kol ve bacaklarda görülmekle beraber, baş ve boyunda da görülebilirler.

Schwannom Ameliyatı

Klinik bulgu veren veya büyüme eğilimi gösteren schwannom tümörlerinin ameliyat ile çıkarılmaları gerekir. Ameliyat esnasında, marjinal eksizyon adı verilen yöntem ile tümör tamimiyle çıkarılmalıdır.

Ameliyat yaklaşık 1 saat sürmektedir. Uygun cerrahi sonrası tekrarlama / nüks riski oldukça düşüktür. Hastalardan çıkarılan kitle patolojiye gönderilir. Schwannom iyi huylu tümör olduğu için ameliyat sonrasında kemoterapi veya radyoterapi gibi ek tedavilere ihtiyaç duyulmaz.

Schwannom Belirtileri

Cilt altında veya yüzeysel yerleşimli olan schwannom tümörlerinde, yumuşak dokuda ele gelen kitle hissi olabilir. Bunun dışında ağrı, tümöre gelen bası ile elektriklenme ve çınlama hissi, diğer semptomlar olarak sayılabilir.

Schwannom Tanısı

Ele gelen kitle nedeniyle ortopedi hekimine başvuran hastanın yapılan fizik muayenesi sonrası istenen ultrason ve MR incelemeleri sonrası yumuşak dokuda kitle izlenir.

Bu kitleden tanı amaçlı alınan biyopsi incelemesi sonrasında kesin tanısı konulmuş olur.

Sonraki BlogYaş Ağaç Kırığı