Piriformis Sendromu

Piriformis Sendromu Nedir?

Piriformis sendromu piriformis kasının siyatik sinire bası yapması sonucu kalça ağrısı ile karakterize ortopedik bir hastalıktır. Piriformis sendromunda Kalça arkasında arka ve dış yan tarafa doğru ağrı görülür. Bazen ağrı uyluk arkasına ve diz arkasına doğru yayılabilir. Bel fıtığı ile karışabilir.

Piriformis Sendromu Neden Olur?

Piriformis kasının ödemlenmesi, travmaya maruz kaması sonucu olabilir. Piriformis sendromu travmaya bağlı veya yapışıklığa bağlıda görülebilir. Bazen altta yatan herhangi bir sebep bulunmaz. Sert zeminde oturmak veya piriformis kasının basıya maruz kalması da piriformis sendromunu tetikleyebilir.

Piriformis Sendromu Tanısı Nasıl Koyulur?

Piriformis sendromunda en önemli şey fizik muayenedir. Röntgen başka hastalıkları elemek için kullanılır. MR da farklı hastalıkları ekarte etmek için kullanılır. Bel fıtığı ile karışabildiği için bel MR ile ayırıcı tanı yapılmalıdır. Fizik muayenede piriformis kasına baskı yapmakla artan ağrı tipiktir. Piriformis sendromu ayırıcı tanısında olan diğer hastalık trokanterik bursittir. Kalça MR’ında piriformis kası ve hacmi değerlendirilebilir.

Piriformis Sendromu Tedavisi Nasıldır?

Piriformis sendromu tedavisi öncelikle ilaç tedavisi ve medikal tedavidir. İlaçla iyileşmezse fizik tedavi ve rehabilistasyon çok önemlidir. Piriformis kası germe ve esnetme hareketleri, siyatik sinir mobilizasyonu hastaya öğretilir. Piriformis sendromu Fizik tedavi ve rehabilitasyonla iyileşmezse piriformis enjeksiyonu yapılır. Enjeksiyonla da iyileşmezse piriformis kasına tenotomi dediğimiz gevşetme ameliyatı yapılabilir.

Piriformis Sendromunda Ameliyat Gerekir Mi?

Piriformis sendromunun ameliyatı vardır ancak nadiren gerekir. Genellikle ameliyatsız yöntemlerle tedavi edilir.

Piriformis Sendromu Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Piriformis sendromu bir çeşit kompresyon nöropatisidir. Yani ilerleyici veya kansere dönüştürücü yıkıcı bir hastalık değildir. Ancak piriformis sendromu tedavi edilmezse yoğun ağrı yapar. Kalça ağrısı nöropatik semptomlara neden olabilir. Bazen şiddetli ağrıya ve topallamaya dönüşür. Yanma, uyuşma karıncalanma gibi şikayetler artar ve hastanın yaşam kalitesini ciddi anlamda bozmaya başlar.

Piriformis Sendromu ve Siyatik Aynı Mıdır?

Piriformis sendromu ve siyatik ağrıları benzer olmakla birlikte farklı klinik durumlardır. Bel fıtığı veya belde kanal daralması hastalığında da siyatik bulguları olur. Belden çıkan sinirlerin sıkışmasına bağlı siyatik ağrısı dediğimiz klinik durum oluşur. Topuğa kadar inen yansıyan bel kaynaklı siyatik ağrısı farklı bir klinik hastalıktır. Bu durumda sebep beldedir. Ancak piriformis sendromunda piriformis kasının spazmına bağlı veya yapışıklığına bağlı lokal olarak siyatik siniri sıkıştırmasıdır. Piriformis sendromunda dolayısıyla problem kaynağı daha aş seviyede yani kalça arkasından başlar. Dolayısıyla piriformis sendromunda bel MR ve röntgen normal çıkabilir.

Piriformis sendromu tanısı ile takipli hastamız piriformis kası çevresinde bastırmakla yoğun ağrı yaşıyordu.siyatik siniri de germekle ağrısı artan hastamız medikal tedavi sonrası sağlığına kavuştu.