Omuz Ağrısı

Omuz Ağrısı Neden Olur?

Omuz ağrısı genellikle omuz eklemindeki kıkırdak, kemik, bağ, kas, tendon ve kapsül problemleri nedeni ile oluşmaktadır. Genç hastalarda travmaya bağlı kırıklar, omuz eklem çıkıklarına bağlı labrum yaralanmaları, sıkışma (impingement) sendromu, omuz aşırı kullanımı omuz ağrısı nedeni olabilir. Orta yaş ve ilerisinde ise omuz ağrısı nedenleri arasında omuz lif yırtıkları, eklem kireçlenmeleri (artroz), sıkışma (impingement) sendromu daha sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Omuz çevresi tümörlerde omuz ağrısı yapabilmektedir. Omuz ağrısı nedeni her zaman omuz ekleminin kendisi ile ilgili problemlerden kaynaklanmayabilir. Mesela boyun fıtığı olan hastalarda da omuz ağrısı olabilmektedir. Omuz ağrısı nedeninin ne olduğunu muayene ile ayırt etmek yüksek oranda mümkündür. Basit olarak eğer ağrı omuzdan başlayarak dirseğe oradan da ele geliyorsa ve uyuşma semptomları da varsa ağrının kaynağı yüksek ihtimalle bir boyun fıtığıdır. Ağrı dirseğin altına inmiyorsa ve omuz hareketleri sırasında ağrı ve kısıtlılık varsa problemin omuz ekleminin kendisinden kaynaklandığı düşünülür.

Omuz Ağrısı Kola Vurur Mu?

Omuz ağrısı kola vurabilir. Omuz ağrısı omuz çevresi kas ve tendon problemlerinden kaynaklanıyorsa ağrı üst kolun ortalarına doğru hissedilebilir. Omuz ağrısı olan bir kişide detaylı muayene ile hangi yapıda problem olduğu tespit edilebilir. Bazı kalp problemlerinde sol omuz ve sol kol ağrısı olabilmektedir. Bu nedenle sol omuz ve sol kol ağrısı olan kişilerde ağrının karakteri ve kişinin kardiyolojik hastalık hikayesi sorgulanmalıdır.

Omuz ağrısını kola vurmasının örneği:

Omuz ağrısını kola vurmasının örneği.

Omuz Ağrısı Kolda Uyuşma Yapar Mı?

Omuz ağrısı omuz eklemi ile ilgili bir problemden kaynaklanıyorsa kolda uyuşma yapması beklenmez. Omuz ağrısı ile birlikte kolda ve elde uyuşma olması durumunda boyun fıtığı olup olmadığına bakmak gerekecektir. Boyun fıtığı tanısı genellikle muayene ve MR tetkiki ile konmaktadır. Hem omuz eklem problemi hem de boyun fıtığı aynı anda olabilmektedir. Muayene ve görüntüleme yöntemleri (röntgen, MR) ile tanı konduktan sonra omuz ağrısı için uygun tedavi başlanır.

Omuz Ağrısı İçin Hangi Bölüme Gidilir?

Omuz ağrısı için Ortopedi ve Travmatoloji bölümüne başvurmak gereklidir. Bununla birlikte Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümüne de başvurulabilir. Omuz çevresi kırıkları, eklem çıkıkları, omuz lif yırtıkları, omuz çevresi tümörleri gibi ameliyat gerektiren omuz eklem problemleri Ortopedi ve Travmatoloji tarafından tedavi edilmektedir. Ameliyatsız tedavi ile iyileşebilecek omuz ağrısı nedenleri ise her iki bölüm tarafından tedavi edilebilmektedir.

Omuz Ağrısı Nasıl Geçer?

Omuz ağrısı nedeninin ne olduğuna göre nasıl geçeceği söylenebilir. Eğer omuz ekleminde basit bir aşırı kullanım veya başlangıç aşama sıkışma sendromuna bağlı omzu ağrısı var ise istirahat ve antienflamatuar ilaç kullanımı ile ağrı geçecektir. Omuz ağrısı omuz lif yırtığından kaynaklanıyorsa kapalı omuz ameliyatı ile tedavi mümkündür.

Omuz Ağrısı Egzersizleri Nelerdir?

Omuz ağrısı nedeni tespit edildikten sonra egzersiz verilebilir. Her omuz ağrısına egzersiz iyi gelmeyebilir. Omuz ağrısı nedenine göre egzersiz verilir. Omuz ağrısı nedeninin tespiti için detaylı muayene ve gerekirse görüntüleme tetkiki (MR, röntgen) gerekli olacaktır. Buradan çıkacak sonuca göre egzersiz tedavisi verilebilir.

Omuz Ağrısı Sırta Vurur Mu?

Omuz ağrısı sırta doğru yayılabilir. Omuz ekleminin arka taraf kasları sırtın ortasına doğru uzanım gösterir. Omuz ağrısı sırta doğru vuruyorsa buradaki kas problemleri kaynaklı olabilir. Bunun dışında sırt ağrısı da omza vurabilir. Omuz ağrısı kaynağının hangi bölge olduğu iyi tespit edilmeli buna göre tedavi başlanmalıdır.

Omuz ağrısına sıcak mı soğuk mu iyi gelir?

Omuz ağrısı nedenine göre sıcak mı soğuk mu uygulanacağına karar verilir. Eğer omuz travması sonrası ağrı başladıysa soğuk uygulamak gereklidir. Soğuk uygulama sırasında buz direk olarak cilde konmamalıdır. Buz ile cilt arasında mutlaka ince bir havlu olmalıdır. Soğuk uygulama süresi 15-20 dakikayı aşmamalıdır. Yaklaşık 1 saat sonra soğuk uygulama tekrar edilir. Omuz sıkışma sendromu, omuz lif yırtığı, omuz eklem çıkığı sonrasında da soğuk uygulama önerilmektedir. Sıcak uygulama bazı kas kaynaklı omuz ağrısı nedenlerinde uygulanabilir. Omuz hareket kısıtlığının eşlik ettiği omuz ağrısı durumlarında fizik tedavi sırasında sıcak uygulama yapılabilir. Bunun kesin kararını doktorunuz verecektir.