Miyalji Nedir? Miyalji Neden Olur? Miyalji Tedavisi Nasıldır?

Miyalji Nedir?

Miyalji kas ağrısı demektir. Vücutta oluşan tüm kas ağrıları miyalji olarak adlandırılabilir. Miyalji bir hastalık adı olarak kullanılmamaktadır. Miyalji ortopedi ve fizik tedavi polikliniklerine başvuru nedenleri arasında ön sıralarda yer almaktadır.

Miyalji birçok rahatsızlıkla karışabilen bir durumudur. Bir rahatsızlığa miyalji diyebilmek için kesin bir tanı metodu yoktur. Miyalji muayene ile tanınmaktadır.

Miyalji Neden Olur?

Miyalji yani kas ağrısı yapan birçok neden vardır. Ani başlayan miyalji nedenleri arasında sıklıkla karşımıza çıkan kas zorlanması veya travmalardır. Bunların dışında gribal enfeksiyonlarda miyalji nedenleri arasındadır.

Kronik miyalji nedenleri arasında kas yorgunluk sendromu, fibromiyalji ve bunlar gibi bazı romatolojik rahatsızlıklar yer almaktadır.

Miyalji Tanısı Nasıl Konulur?

Miyalji yani kas ağrısı tanısı koymak için özellikli bir test veya görüntüleme yöntemi yoktur. Bir ağrıya miyalji diyebilmek için en önemlisi hekim muayenesidir. Miyalji olan hastada miyalji yapabilecek nedenler araştırılmalıdır.

Bunlara yönelik olarak testler ve görüntülemeler istenerek miyalji yapan neden ortaya konabilir.

Miyalji Tedavisi Nasıldır?

Miyalji yapan neden ortaya konduktan sonra buna yönelik tedavi yapılır. Miyalji, kas zorlaması veya travma sonrası ortaya çıktıysa istirahat ve antiinflamatuar ilaç tedavisi yeterli olacaktır. Gribal bir duruma bağlı oluştuysa grip tedavisi yeterli olacaktır.

Kronik bir miyalji var ise nedenler araştırılır. Romatolojik bir hastalık düşünülürse buna yönelik tedavi verilir. Bazen boyundaki ve beldeki bazı problemlerde miyalji yapabilmektedir. Bu tarz bir durum var ise fizik tedavi ile de miyalji tedavisi yapılabilir.

Miyalji İçin Hangi Doktora Gidilir?

Miyalji için öncelikle aile hekiminize başvurmalısınız. Aile hekimi uygun görürse ortopedi veya fizik tedavi bölümlerine gitmenizi söyleyecektir. Romatolojik hastalık düşünülürse hasta romatoloji bölümüne yönlendirilir.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü