Adale Kasılması Nedir? Neden Olur? Nasıl Geçer?

Adale Kasılması Nedir?

Adale kasılması kas yapılarda olan istemsiz kasılmalardır. Kramp olarak adlandırılır. Adale kasılması her yaş grubunda görülebilir.

Kasta olan ani şiddetli kasılmalar sonucunda kişi etkilenen eklemi hareket ettirmekte zorlanır ve ağrısı olur.

Adale Kasılması Neden Olur?

Adale kasılması mineral eksikliklerine bağlı gelişebilir. Bunlar magnezyum eksikliği, kalsiyum eksikliği olarak sayılabilir.

Bunların yanında ileri derece yorgunluk durumlarında da istemsiz adale kasılması yani kramplar görülebilir. Çok nadir bazı hastalıklarda adale kasılmasına sebep olabilir.

Adale kasılması durumlarının çoğunda neden tam olarak tespit edilemeyebilir.

Adale Kasılması Tedavisi Nedir?

Adale kasılması nedeni belli ise, nedeni ortadan kaldırmak tedaviyi sağlayacaktır. Kalsiyum metabolizması ile ilgili bir problem varsa buna yönelik tedavi verilir.

Yorgunluğa bağlı oluştuğu düşünülüyorsa istirahat etmek gibi basit bir önlem tedaviyi sağlayacaktır. Adale kasılması çoğu zaman nedeni belli olmasa da magnezyum takviyesi almak istemsiz olan adale kasılmasına iyi gelebilir.

Magnezyum kullanımı ile krampların azalması beklenir.

Adale Kasılması Nasıl Geçer?

Adale kasılması olduğu anda ilgili kasa germe işlemi uygulanır. Baldıra kramp girdiyse ayak bileğini kişi kendine doğru çekerek baldır kaslarını germeye çalışır.

Bu şekilde adale kasılması ağrısı bir miktar rahatlatılabilir. Kas grubuna masaj yapılması adale kasılması için iyi olabilir.

Adale Kasılmasına Ne İyi Gelir?

Adale kasılması mineral dengesizliklerine bağlı olabileceğinden vitamin ve mineral bakımından zengin gıdalarla beslenmek adale kasılmasına iyi gelecektir.

Düzenli ve dengeli egzersizler yapmak istemsiz adale kasılmalarını azaltabilir.

Adale Kasılmasına Hangi Doktor Bakar?

Adale kasılması için öncelikle birinci basamak sağlık hizmeti veren Aile Hekimi uzmanınıza başvurabilirsiniz.

Eğer Aile Hekiminiz uygun görürse Ortopedi ve Travmatoloji veya Fizik Tedavi uzmanlarına başvurulmalıdır. Bu iki branş kas ve eklem rahatsızlıkları ile ilgilenir.

Ortopedi daha çok kas, eklem ve kemik hastalıklarının cerrahi tedavisi ile ilgilenirken, Fizik Tedavi ise cerrahi olmayan tedavileri ile ilgilenir.

Adale kasılması alınacak olan basit önlemler karşısında rahatlayıp geçebilir. Adale kasılması konusunda ciddi bir problem yaşadığınızı düşünüyorsanız ve geçmiyorsa mutlaka doktora başvurmak gereklidir.