Dev Hücreli Kemik Tümörü Nedir? Belirtileri ve Tedavisi

Dev Hücreli Kemik Tümörü Nedir?

Dev hücreli kemik tümörleri uzun kemiklerin uç kısımlarında bulunan iyi huylu ancak agresif tümörlerdir. En sık diz çevresi tibia ve femurda görülür. Metastaz yapmazlar ancak bulundukları kemik bölgesine zarar vererek büyürler.

Yetişkin yaş grubunun hastalığıdır ve çocuk yaş gruplarında görülmezler. Çok nadir olarak (%1) akciğere metastaz yapabilirler. Bu nedenle dev hücreli kemik tümörü tanısı alan hastaların akciğerlerine de bakılmalıdır.

Dev Hücreli Kemik Tümörü Belirtileri

Dev hücreli kemik tümörünün de diğer kemik tümörleri gibi en önemli bulgusu ağrıdır. Bunun dışında kemik çevresi şişlik ve ele gelen kitle hissedilebilir. Ağrı nedeniyle eklemde hareket kısıtlığı ve aksayarak yürüme görülebilir.

Dev Hücreli Kemik Tümörü Tanısı

Dev hücreli kemik tümörü nedeniyle yukarda bahsedilen belirtileri bulunan hastalara istenen radyolojik görüntülemelerde kemikte tümör izlenir. Dev hücreli kemik tümörünün tanısı için ortopedi hekimi tarafından kemikten biyopsi alınır ve patolog tarafından kesin tanısı konulur.

Dev Hücreli Kemik Tümörü Tedavisi

Dev hücreli kemik tümörlerinin tedavisi cerrahi yöntemlerdir. Cerrahi tedavi dışında farklı bir tedavi yöntemi yoktur. Cerrahi tedavi öncesinde denosumab adlı ilaç verilerek tümör çapı küçültülerek nüks riski azaltılır.

Cerrahi tedavide kemik tümörü küretaj adını verdiğimiz işlem ile kemikten kazınır. Çıkarılan tümör sonrası kemikte oluşan boşluk kemik çimentosu (ile doldurulur (sementasyon). Sonrasında ise plak ve vidalar ile kemik tespiti yapılır.

Dev Hücreli Kemik Tümörü Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Dev hücreli tümörler lokal agresif tümörler olduğu için cerrahi tedavileri gereklidir.  Uygun tedavileri yapılmadığı takdirde ağrı, eklem kısıtlılığı, akciğer metastazları, kemik kırıkları ve son olarak uzuv kaybı ve hayati kayıp ile sonuçlanabilmektedir.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü