Anevrizmal Kemik Kisti Nedir? Belirtileri ve Tedavisi

Anevrizmal Kemik Kisti Nedir?

Anevrizmal kemik kisti genelde uzun kemiklerde görülen, iyi huylu kemik kistleridir. Tümör yan yana birçok kistten oluşur. Her bir kistin içerisinde ise hava ve sıvı bulunmaktadır.

Genelde çocuk yaş grubunda ağrı oluşturan kemik tümörleri olarak karşımıza çıkarlar. En sık kaval kemiği (tibia) ve uyluk (femur) kemiği uç kısımlarında bulunmakla beraber nadiren omurga, topuk ve tarak kemiklerinde de bulunabilirler.

İyi huylu bir kemik tümörü olan anevrizmal kemik kisti uzak bölgelere yayılmaz (metastaz yapmaz) ancak lokal olarak bulunduğu kemikte genişleyebilir (lokal agresif tümör).

Anevrizmal Kemik Kisti Belirtileri

Anevrizmal kemik kistlerinde en sık belirti ağrıdır. Bunun dışında kemik çevresinde şişlik görülebilir. Kistler kemiğin mukavemetini azalttığı için basit düşme ile patolojik kırıklar görülebilir.

Anevrizmal Kemik Kisti Tanısı

Anevrizmal kemik kistinin neden olduğu ağrı nedeniyle hasta ortopedi hekimine başvurur. Fizik muayene sonrası hastaya çekilen X-ray röntgen ve MR tetkikleri sonucunda hastalığın kesin tanısı konulur. Kistler arasında bulunan kemik çizgiler nedeniyle röntgende sabun köpüğü görünümü mevcuttur.

Anevrizmal Kemik Kisti Tedavisi

Anevrizmal kemik kistinin tanısı bir kırık ile konulursa illa cerrahi tedavi yapılmasına gerek yoktur. Eğer kırık dizilimi iyiyse alçı ile tedavi edilir. Çünkü kırık gelişimi sonrası anevrizmal kemik kistinde kendiliğinden iyileşme görülür.

Semptom oluşturan ve ilerleyen anevrizmal kemik kistleri cerrahi olarak tedavi edilir. Cerrahi tedavide kist içeriği temizlenerek yerine kemik grefti konulur ve plak ile kemik sabitlenir.

Anevrizmal Kemik Kisti Ameliyat Edilmezse Ne Olur?

Anevrizmal kemik kisti, lokal agresif yani kemik içerisinde ilerleyici bir tümördür. Tedavi edilmediği taktirde ağrı, kemik eğriliği, kemik kısalığı ve istenmeyen patolojik kırıklara neden olur.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü