Atel (Yarım Alçı) Tedavisi

Atel (Yarım Alçı) Tedavisi Nedir?

Atel tedavisi bacakta veya kolda bir travma meydana geldiğinde geçici veya kalıcı tedavi olarak kullanılan bir yöntemdir buna yarım alçı tedavisi denir. Atel tedavisi diğer adı yarım alçı tedavisidir. Yarım alçı denmesinin sebebi alçının kısa veya uzun olması ile ilgili bir durum değildir. Etkilenen kolun veya bacağın ya ön yüzüne ya arka yüzüne alçı konması kastedilmektedir. Sirküler yani bacağı veya kolu tamamen saran her yeri sert bir alçı değildir. Tek yüzde alçı vardır ve bu tek yüzdeki alçı kola veya bacağa sargı bezi ile sarılır.

Atel (Yarım Alçı) Tedavisi Hangi Durumlarda Yapılır?

Atel (yarım alçı) tedavisi kolda veya bacakta olan kırıkları geçici olarak sabitlemek için kullanılabilir. Ameliyat gereken kırıklarda ameliyata kadar geçen sürede kırık bölgesi, atel (yarım alçı) ile takip edilir. Bazı çocuk kırıkları atel (yarım alçı) tedavisi ile kalıcı olarak tedavi edilmektedir. Özellikle acil servislerde kırık şüphesi olan durumlarda atel (yarım alçı) tedavisi ortopedi uzmanına başvuru yapana kadar geçici tedavi olarak uygulanabilir. Kırık olmaksızın sadece yumuşak doku travması durumlarında veya bazı bağ yaralanmalarında atel (yarım alçı) tedavisi uygulanabilir.

Atel (Yarım Alçı) Tedavisi Ne Zaman Sonlandırılır?

Atel (yarım alçı) tedavisi yapılmasının nedenine bağlı olarak süre değişmektedir. Yumuşak doku travması nedeni ile atel (yarım alçı) tedavisi yapıldı ise tedavi süresi 2 hafta kadar olmaktadır. Çocuklarda gelişen kırıklara bağlı atel (yarım alçı) tedavisi uygulandı ise süre 4 haftaya kadar uzayabilmektedir.

Bacağa Atel (Yarım Alçı) Tedavisi

Atel (yarım alçı) tedavisi sırasında atel (yarım alçı) üzerine basabilir miyim?

Bacağa yapılmış olan atel (yarım alçı) üzerine basılmamalıdır. Eğer ki üzerine basılırsa atel (yarım alçı) tedavisinin faydası oldukça düşük olacaktır. Üzerine basılırsa atel (yarım alçı) kırılabilir ve kırılırsa faydasız hale gelir.

El / Ayak Atel (Yarım Alçı) Tedavisi

Atel (yarım alçı) tedavisi sırasında el veya ayakta şişlik görülürse ilk etapta şiş olan el veya ayak kalp seviyesinin üzerinde tutulmalıdır. Şişlik inmez ve şişlik miktarı artmaya devam ederse ağrı artamaya başlarsa parmaklarda morarma veya solukluk görülmeye başlanırsa mutlaka ortopedi uzmanı tarafından muayene edilmek gereklidir. Bu durum dolaşımın bozulmaya başladığını gösteren işaretler olabilir. Atel (yarım alçı) tedavisi sonlandırılarak atelin açılması gerekebilir.

Atel (Yarım Alçı) Tedavisi Komplikasyonları Nelerdir?

Atel (yarım alçı) tedavisi komplikasyonları arasında dolaşım bozukluğu, derin ven trombozu (nadir), kompatrman sendromu, cilt yaraları vardır. Atel (yarım alçı) tedavisi sırasında doktorunuzun söylediği talimatlara mutlaka uyulmalıdır.

Kısa bacak atel yarım alçı tedavisi:

Kısa bacak atel yarım alçı tedavisi

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.