Bel Kayması Ameliyatı (Ameliyatsız Bel Kayması Tedavisi)

Bel Kayması Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Bel kayması bacakta kuvvet kaybı ve şiddetli ağrı yapıyorsa ameliyat gereklidir. Sinir basısı semptomları giderilmesi için sinir köklerinin rahatlatılması basıdan kurtarılması fıtık dokularının temizlenmesi gerekir.

Omurga kemiklerinin stabilizasyonu için ise vidalama gereklidir. Omurga instabil olduğu için bel kayması gerçekleşir. Omurga vidalarla stabilize edilmezse kayma devam eder.

Ameliyatsız Bel Kayması Tedavisi

Ağrı kesici ve kas gevşetici ilaçlar semptomatik tedavide ilk basamaktır. Ek olarak bel korseleri kullanılabilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile bacak kasları kuvvetlendirilir. Kilo verilmesi tedavide oldukça önemlidir.

Epidural aralığa yapılan enjeksiyonlar, faset eklem blokajları, sinir kökü blokajları semptomları tedavi etmek için kullanılır. Bu enjeksiyonlar ameliyathanede yapılır ancak bir ameliyat değildir.

Bel Kayması Nedir?

Bel Kayması (Spondilolistezis) omurga kemiğinin alt komşu kemik üzerinden öne doğru kayması sonucu oluşur. Her yaş grubunda görülebilir.

Omurganın çift taraflı stres kırığı (spondilolizis) sonucunda veya dejeneratif omurga hastalığı zemininde görülebilir. Klinik semptomlar bel kaymasının derecesi ile değişkenlik gösterir.

Bel Kayması Belirtileri Nelerdir?

Bel kaymasında bel ağrısı, kalça ağrısına yansıyan ağrı görülür. Bacak arkasına ve ayağa kadar inen ağrı görülebilir. Hastalarda erken yorulma, biraz yürüdükten sonra oturup dinlenme ihtiyacı belirgindir.

Şikayetler pozisyonla değişir. Kanal daralması ve sinirlerin sıkıştığı pozisyonlarda semptomlar artar. Çok ileri olgularda sinirlerin hiç çalışmaması veya felç gibi durumlarda ortaya çıkabilir. Semptomlar kaymanın derecesi ve omurilik sinirlerinin ne kadar sıkıştığı ile ilgilidir.

Yanma, uyuşma karıncalanma ve üşüme gibi nöropatik semptomlar eşlik edebilir.

Bel Kayması Tanısı Nasıl Konulur?

Öncelikle bel muayenesi ve nörolojik muayene yapmak gereklidir. Öykü alınması ve bel dışında tüm bacakların duyu ve motor muayenesi yapmak gereklidir.

Lomber iki yönlü röntgen çekildiği zaman bel kayması görülür. Bel tomografisi de kaymayı ayrıntılı gösterir. Bel MR ise kaymayı ve sinirlerin durumunu gösterir. Cerrahi planlamada röntgen, tomografi ve MR gereklidir.

Bel Kayması Fizik Tedavi ile Düzelir Mi?

Bel kayması mekanik bir sorunda eşlik ettiği için fizik tedavi ile düzelmez. Bu mekanik sorun omurga kemiklerindeki instabilitedir. Omur kemiklerini birbirine bağlayan pars interartikülaris de yetmezlik ve kırık olduğu için omurlar birbiri üzerinden kayar.

Bu bölgedeki instabiliteyi mekanik olarak düzeltmedikçe fizik tedavi bel kaymasını geriye götürüp anatomik bölgenin biyolojik olarak iyileşmesini sağlamaz. Fizik tedavi bel kaymasının sebep olduğu semptomları rahatlatır. Hastanın ağrısı ve kliniği rahatlatmak için fizik tedaviden yararlanılır.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.