Boyun Fıtığı Ameliyatı (Ameliyatsız Boyun Fıtığı Tedavisi)

Boyun Fıtığı (Servikal Disk Hernisi) Nedir?

Boyun fıtığı (servikal disk hernisi) boyun omurları arasındaki disk yapısının sinirlerin geçtiği kanalın içine doğru girmesine denir. İçeriye doğru giren bu disk yapısı ne kadar fazla ve sinire ne kadar çok bası yapıyorsa kişinin şikayetleri o derecede fazla olacaktır.

Boyun fıtığı (servikal disk hernisi) genç erişkin yaştan itibaren ileri yaşa kadar her yaş grubunda görülebilen bir rahatsızlıktır.

Boyun Fıtığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Boyun fıtığı ameliyatı ileri evredeki boyun fıtıklarına yapılır. Eğer kişinin şikayetleri ameliyatsız tedavilere rağmen tam olarak geçmiyorsa ameliyattan başka çare yoktur. Ameliyatta yapılan işlem sinire bası yapmış olan disk parçasının çıkarılmasıdır.

Ameliyat kesisi genel boynun ön tarafındadır. Birkaç seviyede fıtık varsa ve ek omur problemleri de fıtığa eşlik ediyorsa içeriye vida ve kafes koymakta gerekebilir. Ameliyat planı kişiye göre yapılmaktadır. Ameliyat sonrası kişi genelde ertesi gün ayağa kaldırılır ve taburcu edilebilir.

Ameliyatsız Boyun Fıtığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ameliyatsız boyun fıtığı tedavisi birçok hastada mümkündür. Hastalık ilerlemediyse bu tedavi daha çok işe yarayacaktır. Duruş düzeltilmesi ve basit egzersizlerle ameliyatsız tedavi yapılır.

Basit boyun egzersizleri, uygun yastık kullanımı ve yatış pozisyonu ile gündelik yaşamdaki oturuş ve duruş pozisyonunun düzeltilmesi şikayetleri büyük oranda geçirir. Fıtığın daha çok büyümesinin de önüne geçerek, ileride muhtemel bir ameliyatı da ortadan kaldırabilir.

Fizyoterapistler eşliğinde yapılacak boyun egzersizleri ilk etapta daha yararlı olacaktır. Ağrı kesici ilaç kullanımının da tedavide yeri vardır.

Boyun Fıtığı Semptomları Nelerdir?

Boyun fıtığı olan bir kişinin boyun ağrısı, omuz ağrısı, kol ağrısı, dirsek ağrısı ve ele vuran ağrıları olabilir. Boyun fıtığı aynı zamanda kola ve ele doğru vuran uyuşma, hissizlik, yanma, karıncalanma, batma, soğukluk gibi şikayetlerde oluşturabilir.

Etkilenen taraf kolda güçsüzlükte şikayetler arasındadır. Boyun fıtığı aynı zamanda her iki kürek kemiği ortasında ağrı yapabilir.

Boyun Fıtığı Tanısı Nasıl Konulur?

Boyun fıtığı tanısını koymak için hastanın şikayetleri dinlenir muayenesi yapılır. Muayenede fıtıktan şüphelenilir. Boyun fıtığı tam olarak nereyi ve hangi derecede etkilemiş bunun için MR görüntüleme yapılması gerekmektedir. MR görüntülemesi ile boyun fıtığı tanısı net şekilde konulabilir.

Boyun Fıtığı Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Boyun fıtığı tedavi edilmezse sinire bası artabilir. Artan bası ile şikayetler daha da artar. Kol ve elin kullanılamayacak hale gelmesine kadar süreç ilerleyebilir. Sinire olan bası uzun sürerse ve ortadan kaldırılmazsa sinire bası bu süre sonunda kalksa bile semptomlar devam edebilir.

Sinire ciddi bası durumunda fazla beklemeden basının ortadan kaldırılması gereklidir. Kişi elini hissedemeyecek ve kullanamayacak duruma gelebilir. Ağrılar artık ilaçla birlikte bile geçmeyecek hale gelebilir. Bu nedenle boyun fıtığı tedavisinin gecikmeden yapılması önemlidir.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.