Belde Kanal Daralması Nedir? Belde Kanal Daralması Ameliyatı

Belde Kanal Daralması (Spinal Stenoz) Nedir?

Belde Kanal Daralması (Spinal Stenoz), omurilik kanalının zaman içerisinde daralmasına bağlı oluşan bir hastalık dizisidir. Tıp literatüründeki ismi spinal stenoz olarak bilinmektedir. En sık olarak bel bölgesinde (lomber spinal stenoz) görülür.

Belde yıllar içeresinde meydana gelen yıpranmaya (dejenerasyon) bağlı olarak, kemik ve yumuşak doku çıkıntıları oluşur, omurilik kanalını daraltır ve etkilenen omurga seviyesine göre farklı klinik bulgular görülür.

Belde kanal darlığı (spinal stenoz) hastalığının gelişmesi için birtakım nedenler bulunmaktadır:

• Yıllar içerisinde omurganın yıpranması,
  • Cerrahi sonrası,
  • Bel çevresi travma ve kırıkları,
  • Romatizmal hastalıklar,
  • Sistemik hastalıklar.

Belde Kanal Daralması Ameliyatı

Belde kanal darlığında ameliyatsız tedavi yöntemlerinden şifa bulamayan hastalara cerrahi tedavi uygulanmaktadır. Belde kanal darlığı ameliyatı açık teknikler yapılır. Belde kanal darlığına neden olan kemik ve yumuşak dokular temizlenir (dekompresyon) ve ilgili omurga seviyesi vidalarla sabitlenir (enstrumantasyon).

Seviye ve hastalığın şiddetine göre cerrahinin süresi değişmektedir.

Ameliyat sonrası ortalama 2-3 günlük bir yatış süresinden sonra hastalar taburcu olabilmektedir.

Ameliyatsız Belde Kanal Daralması Tedavisi

Belde kanal darlığı (spinal stenoz) tanısı alan hastalara öncelikle ameliyatsız, koruyucu tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.

Buna göre ameliyatsız tedavide öncelikle ilaç tedavileri, fizik tedavi ve kortizon uygulamaları yapılmaktadır. Ağrıların bir miktar azalması sonrasında da mutlaka düzenli egzersiz önerilmektedir.

Belde kanal darlığı hastalarının büyük bir bölümü, ameliyatsız tedavi yöntemlerinden fayda görür. Bu tedavilerden yanıt alınamayan hastalara ise cerrahi tedavi uygulanmaktadır.

Belde Kanal Daralması Belirtileri Nelerdir?

Belde kanal darlığı en sık bel bölgesinde bulunması nedeniyle en sık semptom, bel ağrısıdır. Bunun dışında kalça çevresine yayılan ağrı ve uyluk arkasında ağrı görülebilir.

Hastalık ilerlediği taktirde topallama, güçsüzlük, idrar kaçırma gibi daha ciddi sorunlar görülebilir.

Belde Kanal Daralması Tanısı Nasıl Konulur?

Belde kanal darlığı ön tanısı olan hastalara ortopedi hekimleri tarafından bir dizi görüntüleme tetkikleri istenir. X-ray röntgen, tomografi ve MR görüntüleme sonrası hastalığın kesin tanısı konulmaktadır.

Belde Kanal Daralması Ameliyatından Sonra Fizik Tedavi Gerekir Mi?

Belde kanal darlığı gelişen hastalarda ciddi aktivite kısıtlaması olur. Bunun neticesi olarak ciddi oranda kas kaybı yaşanmaktadır.

Operasyon sonrası kaybedilen kas kütlesinin geri kazanılması, günlük hayata daha erken dönüş ve eklem hareket açıklığının korunmasını gibi birçok faktör nedeniyle hastalara fizik tedaviler uygulanmaktadır.

Belde kanal darlığı ameliyatlarından sonra fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları olmazsa olmaz bir husustur.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.