Menisküs Dejenerasyonu

Menisküs Dejenerasyonu Nedir?

Menisküs dejenerasyonu menisküs yapısındaki bozulmayı belirtmek için kullanılan bir tanıdır. Menisküs dejenerasyonu diz MR çekildikten sonra konulan bir tanıdır. Menisküs dejenerasyonu tanısı, dize yönelik yapılan manyetik rezonans görüntülemelerin artması ile birlikte artış göstermiştir. Menisküs dejenerasyonu dizde ağrı nedenlerinden biridir. Menisküs dejenerasyonu her zaman menisküs yırtığı demek değildir. Grade 1 menisküs dejenerasyonu olan hastaların neredeyse hiçbirinde menisküs yırtığı tespit edilmez. Grade 3 menisküs dejenerasyonu olgularının çoğunda menisküs yırtığı tespit edilir.

Menisküs Dejenerasyonu Neden Olur?

Menisküs dejenerasyonu, dizin sürekli olarak günlük rutin işler sırasında travmaya maruz kalması sonucunda zaman için oluşan bir durumdur. Ani (akut) bir şekilde oluşmaz. Kronik bir süreç sonucunda gelişir. Diz kireçlenmesi (gonartroz) ile ilişkisi vardır. Diz kireçlenmesi hastalarının çoğunda menisküs dejenerasyonu vardır. Fakat her menisküs dejenerasyonu olan kişide diz kireçlenmesi var demek değildir.

Menisküs Dejenerasyonu Dereceleri Nelerdir?

Menisküs dejenerasyonu genellikle 3 evrede incelenir. Grade 1 menisküs dejenerasyonu, Grade 2 menisküs dejenerasyonu ve Grade 3 menisküs dejenerasyonu tanıları MR çekilmesi sonucunda konur. Grade 1 menisküs dejenerasyonu MR görünümü ekleme uzanım göstermemiş menisküs içindeki fokal parlamalar şeklindedir. Grade 2 de lineer uzanım gösteren düz parlamalar vardır ekleme uzanım burada da yoktur. Grade 3’te ise ekleme uzanım gösteren parlamalar vardır. Grade 3 menisküs dejenerasyonu yüksek ihtimalle yırtık bir menüsküsü işaret etmektedir.

Menisküs Dejenerasyonu Tedavisi Nasıldır?

Menisküs dejenerasyonu tedavisi evresine göre yapılmaktadır. Grade 1 ve Grade 2 menisküs dejenerasyonu tedavisi genellikle konservatiftir. Yani ameliyatsız şekilde tedavi edilebilmektedir. Ameliyatsız tedavide egzersizler, antiinflamatuar ilaçlar ve eklem içi yapılan enjeksiyonlar bulunmaktadır. Grade 3 menisküs dejenerasyonu ise yüksek ihtimale menisküs yırtığını işaret ettiği için tedavisi kapalı diz ameliyatı ile yapılmaktadır.

Menisküs Dejenerasyonu Ameliyatlık Mı?

Menisküs dejenerasyonu evresine göre tedaviye karar verilir. Grade 1 ve Grade 2 menisküs dejenerasyonu ameliyatlık değildir. Grade 3 menisküs dejenerasyonu kapalı ameliyat (artroskopi) ile tedavi edilebilir.

Menisküs dejenerasyonu menisküs yırtığı demek mi?

Menisküs dejenerasyonu menisküs yırtığı demek değildir. Menisküs dejenerasyonu evresine göre menisküs yırtığı olma ihtimali var denilebilir. Grade 1 menisküs dejenerasyonunda menisküs yırtık değildir. Grade 2 menisküs dejenerasyonu olgularının çok ufak bir bölümünde yapılan artroskopi de yırtık tespit edilmiştir. Grade 3 menisküs dejenerasyonu ise yüksek ihtimalle menisküsün yırtık olduğunu gösterir.

Menisküs dejenerasyonu geçer mi?

Menisküs dejenerasyonu MR görüntüsü düzelmeyebilir. Ama kişide oluşturduğu semptomlar geçer. Grade 1 ve Grade 2 menisküs dejenerasyonu genellikle ameliyatsız şekilde egzersiz, dizlik kullanımı, antiinflamatuar ilaç kullanımı ile geçer. Grade 3 menisküs dejenerasyonu ise kapalı diz ameliyatı (artroskopi) ile geçebilmektedir.

Menisküs dejenerasyonu iyileşir mi?

Menisküs dejenerasyonu MR görüntüsü düzelmeyebilir. Ama kişide oluşturduğu semptomlar iyileşir. Grade 1 ve Grade 2 menisküs dejenerasyonu genellikle ameliyatsız şekilde egzersiz, dizlik kullanımı, antiinflamatuar ilaç kullanımı ile iyileşir. Grade 3 menisküs dejenerasyonu ise kapalı diz ameliyatı (artroskopi) ile iyileşebilmektedir.

Menisküs dejenerasyonu MR görüntüsü.