Diz Artroplasti Revizyonu

Diz Artroplasti Revizyonu Nedir?

Ameliyat esnasında ihtiyaca uygun olarak protez parçalarının tamamı (total revizyon) veya bir kısmı (parsiyel revizyon) değiştirilebilir. Operasyon sonrasında hastalar ortalama 2 veya 3 gün hastanede yatırılır. Ameliyatın sonrasındaki ilk gün hastalar ameliyatlı tarafa basarak yürüyebilir ve rehabilitasyon dönemleri başlar.

Diz Artroplasti Revizyonu Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Diz Artroplasti Revizyonu ameliyatları gerek cerrahi teknik gerek maliyet gerekse de hasta morbiditesi açısından ilk diz artroplasti ameliyatına göre çok daha kompleks ameliyatlardır. Hastanın kalan kemik stokları revizyon operasyonunda kullanılır. Bu yüzden revizyon operasyonları çoğu zaman hastanın son şansı olabilir.

Bu bilinç ile çok özenli ameliyat öncesi planlama yapılarak hasta için en uygun cerrahi yapılmalı ve ağrısız, fonksiyonel bir diz eklemi elde edilmesi amaçlanmalıdır. Hastanın revizyon nedeni enfeksiyon ise; 2 seanslı operasyonlar gerekmektedir. İlk seansta enfekte protez çıkarılıp dize antibiyotikli kemik çimentosu (spacer) konulur ve antibiyotik tedavisi başlanır.

Enfeksiyon değerleri kan tetkikleri ile kontrol edilir. Enfeksiyon değerlerinin gerilediği görüldüğünde ise 2. Aşamaya geçilir. 2. Operasyonda ise dizdeki antibiyotikli kemik çimentosu çıkarılarak yerine revizyon diz artroplasti uygulanır. Enfeksiyon dışındaki revizyon nedenlerinde ise hastaya tek operasyonda protezin çıkarılması ve revizyon diz artroplastinin yerleştirilmesi ameliyatı yapılır.

Diz Artroplasti Revizyonu Ameliyatı Riskleri

Operasyonun riskleri; anesteziye bağlı riskler ve cerrahiye bağlı riskler olarak temelde ikiye ayrılır. Anesteziye bağlı riskler hastanın hastalıklarına göre tüm ameliyatlarda görülebilecek narkoza bağlı komplikasyonlardır. Ameliyata bağlı riskler ise; cerrahi yara problemi, enfeksiyon, protezin tutunmaması ve gevşemesi olarak sayılabilir.

İstanbul (Anadolu Yakası): Medical Park Maltepe Hastanesi, Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasaktır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.

Son Güncellenme Tarihi: 24-05-2024 23:10:45