Kalça Protez Enfeksiyonu

Kalça Protez Enfeksiyonu Nedir?

Kalça protez ameliyatında çeşitli nedenlerden dolayı bozulmuş olan kalça eklemi çıkarılarak yerine seramik ve titanyumdan oluşan protez konulur. Uygulanan bu protez implantları, vücut için yabancı maddelerdir ve bağışıklık sistemimiz tarafından korunmazlar. Bu nedenle enfeksiyona açık hale gelebilirler.

Çeşitli mikroplar (bakteri, mantar veya virüs) protez üzerine yerleşerek protez üzerinde bir iltihaba neden olurlar; bu duruma kalça protez enfeksiyonu denir.

Kalça Protez Enfeksiyonu Nedenleri

Enfeksiyona neden olan bakterilerin ana kaynağı vücudun kendi normal florasıdır. Flora bakterileri; cerrahi esnasında yoğun bir şekilde kalça eklemine girer ve orada yerleşirse enfeksiyona neden olurlar. Bunun haricinde; vücudun diğer bölgelerinde enfeksiyon odağı bulunuyorsa, bu mikroplar da kan yoluyla proteze ulaşabilirler.

Ameliyat esnasında enfeksiyon kapılması sık görülen bir durumdur. Bu nedenle protez operasyonları; alanında tecrübeli cerrahi ekipler tarafından, temizlik ve sterilite kurallarına dikkat edilen hastanelerde, titizlikle yapılması gereken ameliyatlardır.

Ameliyattan sonraki dönemde kişinin kendi öz bakımına dikkat etmemesi, vücudunun herhangi bir bölgesinde enfeksiyon oluşması, uygunsuz şartlarda yara pansumanı yapılması ve hastanın ameliyat sonrasında çok fazla sayıda ziyaretçi ile görüşmesi; diğer enfeksiyon nedenleri olarak dikkat çekmektedir.

Kalça Protez Enfeksiyonu Tedavisi Sonrası Fizik Tedavi Gereli Mi?

Enfeksiyon nedeniyle revizyon cerrahileri geçiren hastanın eklem hareketlerinde kısıtlılık, kaslarında erime görülür. Bu hastaların mutlaka fizik tedavi ve rehabilitasyona ihtiyaçları vardır.

Fizik tedavi hareketleri ameliyattan hemen sonra yatak içerisinde başlanır. Hasta ameliyattan sonraki gün ayağa kaldırılır ve yürütülür. Ameliyattan sonra yaklaşık 2. Haftada yara iyileştikten sonra fizyoterapistler yardımı ile fizik tedavi sürecine devam edilmelidir.

Ortopedi İstanbul

Adres: Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul