Dik Duruş Korsesi Nedir? Dik Duruş Korsesi Faydalı Mı?

Dik Duruş Korsesi Nedir?

Dik duruş korsesi duruş bozukluğu olan kişilerde kullanılan ortopedik medikal bir cihazdır. Dik duruş korsesi her duruş bozukluğu olan kişide uygun olmayabilir.

Dik duruş korsesi aynı zamanda postürdeki bozukluğun düzelmesine katkı sağlayarak sırt ağrısı içinde iyileştirici etki gösterebilir.

Dik Duruş Korsesi Faydalı Mı?

Dik duruşu korsesi uzun süre kullanılması önerilmez. Duruş bozukluğu asıl tedavisi egzersiz ve rehabilitasyondur. Dik duruş korsesi uzun süresi kullanılması sırt kaslarını zayıflatabilir ve ağrıya sebep olabilir.

Dik Duruş Korsesi Ne Kadar Kullanılmalıdır?

Dik duruş korsesinin çok uzun süre kullanılması önerilmez. Bunun yerine duruşu düzeltmeye yardımcı egzersizler yapılması daha faydalı olacaktır.

İdeal net bir süre olmamakla birlikte 2-3 haftadan daha uzun süre kullanılması genellikle önerilmez.

Dik Duruş Korsesi Duruşu Kalıcı Olarak Düzeltir Mi?

Dik duruş korsesi kullanılması duruş bozukluğunu kalıcı olarak düzeltmez. Duruş bozukluğunun nedeni yapısal bir nedenden kaynaklı ise dik duruş korsesi önerilmez.

Uygun hastalarda ise kalıcı olarak düzelme sağlanabilmesi düzenli egzersiz ve fizik tedavi hareketleri yapılmasına bağlıdır. Dik duruş korsesi yardımcı tedavi olarak verilebilir.

Dik Duruş Korsesini Kimler Kullanabilir?

Dik duruş korsesi, kemik yapısında anormalliği olmayan yani istediği zaman duruş bozukluğunu düzeltebilen kişiler için daha uygun olacaktır.

Duruş bozukluğuna bağlı sırt ağrısı olan hastalarda da fayda gösterebilir.

Dik Duruş Korsesi Kamburluk Önler Mi?

Dik duruş korsesi eğer omurgada kemik deformitesi varsa kamburluğu tedavi etmez. Ancak bazı özel durumlarda örneğin kemik erimesine bağlı omurga kırığı olduğunda kamburluk gelişmesin diye kemik kaynayana kadar kullanılır.

Bu durumda sert hiperekstansiyon korseleri önerilir ve doktor kontrolünde kullanılmalıdır. Ergenlik döneminde gelişen kamburluğun esnek dönemlerimde geçici olarak kullanılabilir. Ancak bu korseler kişiye özel üretilmiş hastaya uygun korseler olmalıdır.

Kas zayıflığına bağlı duruş bozukluğunda dik duruş korsesi kamburluğu önlemez. Bu durumda kişiye özel egzersiz tedavisi önerilir.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü