Osgood Schlatter Hastalığı Nedir? Neden Olur? Tedavisi?

Osgood Schlatter Hastalığı Nedir?

Osgood Schlatter hastalığı dizin aşırı ve zorlu kullanımı sonucu oluşan, diz önünde ağrı yapan bir rahatsızlıktır. Osgood Schlatter hastalığı daha ziyade 10-14 yaş aralığında dizini fazla ve zorlu kullanan kişilerde daha sıklıkla görülür. Erişkin yaşlarda Osgood Schlatter görülmez.

Osgood Schlatter hastalığı büyüme çağında görülür, erişkin yaşta görülmez. Ergenlik çağındaki diz önü ağrısının en sık nedenlerinden birisidir. Daha ziyade çok fazla koşup oynayan ergenlik çağına yeni girmiş kişilerde görülür.

Osgood Schlatter hastalığı kaval kemiğinin üst ucunda bulunan büyüme plağı ve o bölgeye yapışan patellar tendonun ödemlenmesi sonucunda oluşur.

Osgood Schlatter Hastalığı Neden Olur?

Osgood Schlatter hastalığı genellikle fazla koşup oynayan (özellikle futbol oynayan) ergenlik çağı kişilerde görülür. Nedeni dizin zorlu şekilde fazla kullanılmasıdır. Futbol dışında diğer sporları zorlu ve fazla yapan kişilerde de görülebilir.

Osgood Schlatter Hastalığı Tedavisi Nasıldır?

Osgood Schlatter hastalığı tedavisi istirahat etmektir. Sporun ve hareketlerin kısıtlanması önerilir. Diz önündeki ağrılı bölgeye soğuk uygulama yapılması şikayetleri rahatlatır. Aynı zamanda kısa süreli ilaç tedavisi de hastalığın daha hızlı geçmesine katkı sağlayacaktır.

Osgood Schlatter Hastalığı Tekrar Eder Mi?

Osgood Schatter hastalığında iyileşme olduktan sonra dizin tekrardan zorlu ve fazla kullanılması şikayetlerin tekrar başlamasına sebep olabilir. Tekrar etmesi durumunda tedavi yine aynıdır. Hastalık, ergenlik çağının bitip erişkinliğe geçilmesinden sonra bir daha tekrar etmez.

Osgood Schlatter Hastalığı Tehlikeli Mi?

Osgood Schlatter tehlikeli bir hastalık değildir. Hiçbir tedavi verilmese bile hastalık çok ilerlemez ve en son erişkin çağa geçtikten sonra geçer ve bir daha tekrar etmez.

Ergenlikte çok sık tekrar eden Osgood Schlatter erişkin çağda sekel bırakarak diz önünde kemik çıkıntı kalmasına sebep olabilir. Eğer bu kemik çıkıntı ağrı yapıyorsa ameliyatla alınabilir.