Kondrosarkom (Chondrosarcoma) Belirtileri ve Tedavisi

Kondrosarkom (Chondrosarcoma) Nedir?

Kondrosarkom kıkırdak hücrelerinden köken alan kemiğin kötü huylu bir tümörüdür. Erişkin yaşlarda görülen kemik kanseridir. Daha çok pelvis bölgesinde, kalça ve omuz çevresinde görülür. Kaburga kemiklerinde de görülebilir. Genç yaşlarda nadiren görülür.

Kondrosarkom Belirtileri

En sık görülen klinik bulgu ağrıdır. İlk aşamalarda yavaş seyrettiği için ve kitleler derin yerleşimli olduğu için ele gelen kitle şişlik hissedilmeyebilir. Ağrıları geceleri daha yoğunlaşır ve ağrı kesici almakla rahatlar. İstirahtle veya pozisyon değiştirmekle ağrı azalmaz. Lokal olarak ödem ve hassasiyet ele gelen yumru kitle büyüdükçe hissedilebilir.

Kondrosarkom Tanısı

Kondrosarkom kesin tanısı biyopsi ile koyulur. Patoloji sonucunda kondrosarkım türü saptanır. İlk istenecek radyolojik tetkik düz röntgendir. Kemik tutulumu ve yumuşak doku kitlesinin gölgesi röntgende görülebilir. Daha sonra kontrastlı MR tetkiki yapılıp tümörün yumuşak doku ilişkisi, büyüklüğü ve net sınırları görüntülenir. Metastaz yapıp yapmadığı ve kemik tutulumları PET tetkiki ile görüntülenir.

Kondrosarkom Tedavisi

Kondrosarkom tedavisi cerrahi tedavidir. Kemoterapi ve radyoterapiye dirençlidir. Medikal tedavilerin sadece semptomatik tedavide yeri vardır. Tümörün cerrahi olarak temiz sınırlarla çıkarılması tedavi için gereklidir. Yüksek dereceli kondrosarkomların nüks potansiyeli mevcuttur.

Kondrosarkom Ameliyatı

Kondrosarkom ameliyat edilmezse ölümcül seyreder. Tümörün geniş sınırlarla çıkarılması gereklidir. Kondrosarkom ameliyat edilmezse komşu dokulara ve uzak organlara sıçrama yapar. Kötü huylu bir kemik kanseri olduğu için yaşamı tehdit eder. Ameliyatlarda uzvun ampütasyonu ve hasta hayatının kurtarılması veya tümörün çıkarılarak fonksiyonel bir ekstremite sağlanması gibi seçenekler hasta özelinde ortopedik onkolog tarafından değerlendirilmelidir.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü