Kasık Ağrısı Nedir? Kasık Ağrısı Tedavisi Nasıldır?

Kasık Ağrısı Nedir?

Kasık ağrısı leğen kemiği ile uyluk kemiğinin birleştiği bölgenin önünde hissedilir. Kasık ağrısı sürekli ya da kalça hareketleri ile artıp azalabilir.

Kasık Ağrısına Ne İyi Gelir?

Kasık ağrısına ağrı kesici ilaçlar, erken dönemde istirahat daha sonra germe ve esnetme egzersizleri iyi gelir. Eğer ağrı kalça eklemi kaynaklıysa eklem içerisine yapılan enjeksiyonlarda kasık ağrısına iyi gelir. Kasık ağrısı travmaya bağlı ise ve ödem mevcut ise buz uygulaması tavsiye edilir.

Kasık Ağrısı Neden Olur?

Kasık ağrısı ortopedik nedenli olabileceği gibi ortopedik nedenler dışında da olabilir. Ortopedik nedenler, kalça eklemi ile kalça eklemi çevresi kas ve bağ yapılarıyla ilgili problemlerdir. Örneğin kalça eklem kireçlenmesi kasık ağrısı nedenidir.

Kalça kireçlenmesi olan bir kişide özellikle artan hareketle birlikte kasık ağrısı oluşmaktadır. Bunun dışında kalça eklemi çevresindeki kaslardaki zorlamalar ve spor yaralanmaları da kasık ağrısına neden olabilmektedir.

Ortopedik nedenler dışında ise kasık fıtıkları ve ürolojik nedenli bazı durumlar kasık ağrısına sebep olabilmektedir.

Kasık Ağrısı Tedavisi Nasıldır?

Kasık ağrısı nedeni tespit edildikten sonra tedavi edilir. Bazı basit nedenler (kas zorlaması, hafifi travma gibi) kendiliğinden kısa sürede geçebileceği gibi kalça kireçlenmesi veya kasık fıtığına bağlı kasık ağrısı varsa tedavi için ameliyat gerekebilir.

Kasık ağrısı yapan bu kadar geniş yelpazede hastalıklar varken doktorunuza bir an önce gitmeniz tavsiye edilir.

Erkeklerde Kasık Ağrısı

• Erkeklerde kasık ağrısı ortopedik hastalıklar veya ürolojik hastalıklardan kaynaklanabilir.
  • Eğer kasık ağrısı ile beraber şişlik de mevcutsa genel cerrahi muayenesi gerekebilir.
  • Ortopedik olarak erkeklerde kasık ağrısına en sık sebep olan hastalıklar kalça eklem patolojileridir.
  • Kalça kireçlenmesi ve kalça sıkışma sendromu kasık ağrısı yapar.

Kadınlarda Kasık Ağrısı

• Kadınlarda kasık ağrısı kadın doğum hastalıkları veya ortopedik olarak kalça oynak eklemi rahatsızlıklarında kaynaklanabilir.
  • Kasık ağrısı kalça hareketleri ile artıyorsa öncelikle ortopedi muayenesi gerekir.
  • İdrar yolu hastalıkları veya yumurtalık ve rahim hastalıkları da kasığa vuran ağrı yapabilir.
  • Eğer kasık ağrısı olan kadınlar hangi bölüme gideceğine karar veremezse aile hekimine danışabilir.

Kasık Ağrısı İçin Hangi Doktora Gidilmeli?

Kasık ağrısı olan bir kişi öncelikle aile hekimine başvurmalıdır. Aile hekimi uygun görürse bir üst basamağa hastayı gönderecektir. Kasık ağrısı çeken bir kişide ağrıların ne zaman ve nasıl olduğuna göre gideceği bölüme karar verilir.

Kasık ağrısı uzun yol yürümekle ve kalça hareketleri ile artıyorsa ortopedik nedenler düşünülür. Böyle bir durumda ortopedi veya fizik tedavi uzmanlarına gidilmesi uygun olacaktır. Eğer kasık bölgesinde ele gelen şişlik varsa kasık fıtığı olabileceği düşünülerek genel cerraha gidilebilir.

İdrarla yaparken veya cinsel aktivite sırasında kasık ağrısı varsa ürolojiye gidilebilir. Bunlar dışında kadınlarda kasık ağrısı yapabilen jinekolojik rahatsızlıklar vardır. Bunlarla ilgili bir şüphe durumunda jinekolojiye de başvurulabilir.

Sonraki BlogKemik Tümörü Nedir? İyi Huylu ve Kötü Huylu Kemik Tümörü