Golfçü Dirseği

Golfçü Dirseği Nedir?

Golfçü dirseği dirsek iç tarafında ağrı şikayeti ile karşımıza çıkar. Önkoldaki fleksör kas grubu kaslarının fazla kullanılmasına bağlı ortaya çıkar. Aslında fleksör kas grubunun tendinitidir. Bu kasların dirsek iç epikondiline yapışma yerinde ödem oluşur.

Golfçü Dirseği Tanısı

Golfçü dirseği tanısı muayene ve görüntüleme yöntemleri ile koyulur. Fizik muayenede dirseğin iç bölümünde medial epikondil bölgesinde hassasiyet görülür. MR görüntülerinde epikondil çevresinde ödem görülür.

Golfçü Dirseği Tedavisi

Golfçü dirseği tedavisinde ağrı kesici ilaçlar, buz tedavisi, dirsek splintleri, fizik tedavi, enjeksiyonlar ve ameliyat gibi tedavi seçenekleri vardır. Enjeksiyon olarak steroid veya PRP seçenekleri vardır. Öncelikle ameliyatsız tedaviler denemek gerekir. Hastaların önemli bir bölümü istirahat ve medikal tedaviden fayda görür.

Golfçü Dirseği Tedavisinde Ameliyat

Medikal tedavi, fizik tedavi ve enjeksiyonlardan fayda görmeyen hastalar ameliyat edilir. Golfçü dirseğinde dirsek iç tarafına yapışan kaslarda ödem temizlenir. Debridman ameliyatı yapılır. Eğer bu kaslarda yırtıkta eşlik ediyorsa bu yırtıklar tamir edilir.

Golfçü dirseği tedavi edilmezse ne olur?

Golfçü dirseği tedavi edilmezse kronik ağrı ve fonksiyon kaybına sebep olur. Golfçü dirseği tedavi edilmezse ve kol kasları yoğun kullanılmaya devam ederse tendon yırtığına sebep olur. Erken tanı alan hastalarda daha kolay tedavi edilir.

Golfçü dirseği hastalığı ile polikliniğimize randevu alan hastanın şikayeti dirsek iç bölümünde oluşan ağrı. Hastamızın dirseğin iç tarafında ağrı ödem giderici ilaçlarla ve buz tedavisi ile düzeldi.

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.