Glomus Tümörü (Tırnak Yatağı) Belirtileri ve Tedavisi

Glomus Tümörü (Tırnak Yatağı) Tümörü Nedir?

Parmaklarda tırnak yatağında görülen iyi huylu bir tümördür. Glomus Tümörü (Tırnak Yatağı) damar dokusu çevresinde sıcaklık düzenleyen dokulardır. Bu hücrelerden köken alan tümörlere glomus tümörü denir. Vücudun başka yerlerinde görülmekle birlikte en sık ortopedide tırnak yatağında görülür ve el cerrahisi tarafından tedavi edilir.

Glomus Tümörü Tedavisi

Semptomatik olarak ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. Glomus tümörü tedavisi cerrahi olarak tümörün marjinal eksizyonudur. Eksizyondan sonra nüks görülebilir. Lokal nüks karşılaşılabilir ancak iyi huylu olduğu için vücudun uzak yerlerine yayılım göstermez.

Glomus Tümörü Belirtileri

Tırnak yatağında renk değişiklikleri, soğuk intoleransı, parmak ağrısı ve tırnak yatağında şişlik görülebilir. Bazen ağrı keskin şekilde, ve çarpıcı, zonklayıcı şekilde görülebilir.

Glomus Tümörü Tanısı

Glomus tümörü tanısı fizik muayene de tırnak yatağında şişlik ve mavi-mor renk değişikliği görülebilir. Radyolojik olarak röntgen ve MR istenmelidir. İnce kesit MR da tümör görüntülenir. Röntgende ise tümörün kemiğe zarar verip vermediği kontrol edilir.

Sonraki BlogYaş Ağaç Kırığı