Diyabetik Ayak

Diyabetik Ayak Nedir?

Diyabetik ayak diyabet hastalığının mikrodolaşım bozukluğuna bağlı olarak alt ekstremitede oluşan ve ayakta yaralarla seyreden bir hastalıktır. Damar tıkanıklığı beraberinde eşlik eder. Mikrodolaşım bozukluğu yaraların geç iyileşmesine veya iyileşmemesine sebep olur. Diyabet hastalığı kontrolsüz olursa ve yakın takip edilmezse diyabetik ayak dediğimiz komplikasyon sıklıkla karşımıza çıkar.

Diyabetik Ayak Tanısı

Diyabetik ayak tanısı koyabilmek için hastanın diyabet tanısı alması gerekmektedir. Diyabetik ayak diyabet hastalığının bir komplikasyonudur. Fizik muayene ayakta yaraların görülmesi sonucu hastanın diyabet tanısı sorgulanır. Diyabet tanısı olan hastadan doppler ultrason dediğimiz ayağı besleyen damarların durumunu gösteren tetkik istenir.

Diyabetik Ayak Tedavisi

Diyabetik ayak erken tedavi edilirse yara bakımı ve medikal tedavi ile iyileşir. Diyabetik ayak tedavi edilmezse amputasyon dediğimiz uzuv kaybı ve kalıcı sakatlıkla sonuçlanır. Diyabetik ayak ortopedi, dahiliye, girişimsel radyoloji, enfeksiyon, plastik cerrahi gibi multidisipliner yaklaşımla tedavi edilir.

Diyabetik Ayak Ameliyatı

Diyabetik ayak ameliyatı yara debridmanı ve amputasyon şeklinde yapılır. Hastalık erken teşhis edimiş ise yara debridmanları, tıkalı damarın açılması ve medikal tedavi yeterli olur. Hastalık kontrolsüzse ve ihmal edilmişse amputasyon ameliyatı gerekir.

Diyabetik ayak ameliyatsız iyileşir mi?

Diyabetik ayak ameliyatsız iyileşebilir. Eğer diyabet kontrolü medikal tedavi ile düzenlenirse, tıkalı damarlar girişimsel radyoloji tarafından açılırsa ve uygun antibiyotik tedavisi ile iyileşebilir.

Diyabetik ayak sakatlık bırakır mı?

Diyabetik ayak doğru tedavi edilmezse kalıcı sakatlık bırakır. Uzuv kaybı ve fonksiyon kaybına yol açar. Hastanın protez bacakla yaşaması gereken durum ortaya çıkar.

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.