Kübital Tünel Sendromu

Kübital Tünel Sendromu Nedir?

Kübital tünel sendromu ulnar sinirin dirsek bölgesinde sıkışması sonucu oluşan bir nöropatik hastalıktır. Ulnar sinir dirsek bölgesinde 5 anatomik bölgede sıkışır. Ulnar sinirin dirsekte sıkışması geçirilmiş travmalara bağlı oluşabilir.

Kübital Tünel Sendromu Belirtileri

Kübital tünel sendromu dirsekte ağrı, parmaklarda uyuşma, karıncalanma gibi nöropatik semptomlara sebep olur. Ağrı dirseğin iç tarafında yoğunlaşırken uyuşma ve karıncalanma elin 4. ve 5. parmaklarında oluşur.

Ağır sinir sıkışması olan ve tedavi almamış hastalarda el kaslarında erime şekil bozukluğu ve fonksiyon kaybı görülür.

Kübital Tünel Sendromu Tanısı

Kübital tünel sendromu detaylı öykü alındıktan sonra fizik muayene yapılır. Tinel testi dediğimiz sinir sıkışmalarında uygulanan test pozitiftir. Dirseği katlayınca sinir sıkışması artar ve bu yüzden gece şikayetler daha çok belirginleşir.

EMG testinde kübital tünel sendromu hafif orta veya ağır olarak tespit edilir. Erken dönemlerde EMG testi normal çıkabilir. Geçirilmiş travmalara bağlı dirsekte şekil bozukluğu mevcut ise röntgen çekmek gerekir. Dirsek deformiteleri ulnar sinirin yolunu uzatacağı için kübital tünel sendromuna yatkınlık yaratır.

Kübital Tünel Sendromu Tedavisi

Kübital tünel sendromu ilaç, egzersiz, fizik tedavi ve ameliyatla tedavi edilebilir. Hafif ve orta vakalarda konservatif tedavi dediğimiz ameliyatsız seçeneklerden başlanır. Ameliyatsız tedavilerden fayda görmeyen hastalarda hastalık ilerledikçe kaslarda erime ve fonksiyon kayıpları başlamadan cerrahi müdahale gerekir.

Kübital Tünel Sendromu Ameliyatı

Kübital tünel sendromu ameliyatı genel anestezi altında veya bölgesel anestezi ile yapılabilir. Cerrahi tedavide sıkışık olan ulnar sinire gevşetme yapılır. Ulnar sinir yolunu kısaltmak ve gerginliği azaltmak için gerekirse dirsek ön tarafına transfer edilir.

Ulnar sinir sıkışmasına sebep olan anatomik bozukluk varsa cerrahi işlem esnasında düzeltilir.

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.