Hemanjiom (Damar Beni) Belirtileri ve Ameliyatı

Hemanjiom (Damar Beni) Nedir?

Hemanjiom (Damar Beni) cilt, cilt altı ve kas gibi yumuşak dokuların içerisinde bulunan, damar kökenli, iyi huylu ve ağrılı yumuşak doku tümörleridir. Genellikle 30 yaş altında tanı alırlar. En sık el ve ayaklarda bulunan hemanjiomlar genellikle tek olmakla beraber bazen çoklu sayıda bulunabilirler.

Hemanjiom Ameliyatı

Hemanjiomlarda cerrahi dışı ve cerrahi olmak üzere 2 farklı tedavi seçeneği bulunur. Cerrahi dışı tedavi seçenekleri arasında; ilaç tedavileri, varis çorabı kullanımı, skleroterapi ve embolizasyon tedavileri yapılmaktadır.

Cerrahi tedavi olarak da hemanjiom kitlesinin tamamen çıkarılması (marjinal eksizyon) tedavisinin uygulanması yapılmaktadır. Hemanjiom ameliyatı sonrası çıkarılan doku patolojiye gönderilir. Hemanjiomlar iyi huylu tümörler olduğu için, ameliyat sonrasında kemoterapi veya radyoterapi gibi ekstra tedavilere ihtiyaç yoktur.

Hemanjiom ameliyatı uygun şekilde uygulandığı takdirde nüks / tekrarlama ihtimali düşük olmaktadır.

Hemanjiom Belirtileri

Hemanjiomlarda en sık görülen belirti ağrıdır. Yumuşak doku içerisinde ele gelen ağrılı damar tümörleri olarak karşımıza çıkarlar. Bunun dışında büyük hemajiomlarda şişlik ve ağırlık hissi olmaktadır.

Hemanjiom Tanısı

Hemanjiomların tanısı MR ve ultrason görüntülemeleri ile konulur.MR görüntülemesinde damar çeperlerinin ve lümenlerinin görülmesi ile kesin tanıları MR yardımı ile konulur. Kesin tanı için biyopsi yapılmasına gerek yoktur.MR tanısı ile tedavisi planlanabilir.

Sonraki BlogYaş Ağaç Kırığı