Ewing Sarkomu (Ewing Sarcoma) Belirtileri ve Tedavisi

Ewing Sarkomu (Ewing Sarcoma) Nedir?

Ewing sarkoma daha çok ergenlerde ve genç erişkinlerde görülen agresif bir kemik kanseridir. En sık pelvis ve uyluk gibi uzun kemiklerde görülmektedir. Daha çok kemik hücrelerinden köken almakla birlikte yumuşak dokudan da kaynaklanabilir.

Hastaların çoğunda genetik mutasyon tespit edilmiştir. Kötü huylu bir kemik kanseri olduğu için vücudun uzak bölgelerine sıçrama potansiyeli ve nüks riski yüksektir.

Ewing Sarkomu Belirtileri

Ewing sarkomu ağrı, ateş, şişlik yapabilir. Ağrı en sık görülen belirtidir ve geceleri artar. Ödem ve ısı artışı görülebilir ve enfeksiyon kliniği ile karışabilir. Erken dönemde ele gelen kitle hissedilmeyebilir. Kilo kaybı halsizlik ve yorgunluk gibi şikayetler görülebilir. Ekleme yakın bölgede ise eklem hareket açıklığını kısıtlayabilir.

Ewing Sarkomu Tanısı

Ewing sarkomunda röntgende kemikte oluşturduğu lezyonlar görülebilir. Güve yeniği görünümü tipik olarak Ewing sarkomunda görülür. Kemik zarında oluşturduğu soğan zarı görünümü veya güneş patlaması görünümü röntgende tespit edilebilir.

MR tetkiki tümörün komşu dokularla ilişkisini detaylı olarak gösterir. Akciğer tomografisi tümörün metastaz yapıp yapmadığını kontrol etmek için kullanılır. Kesin tanı biyopsi ile koyulur.

Ewing Sarkomu Tedavisi

Ewing sarkomu tedavisi cerrahi tedavidir. Tümörün çıkarılması ve kemiğin tümör hücrelerinden arındırılması hedeflenir. Ameliyat öncesinde ve sonrasında kemoterapi bazı durumlarda radyoterapi gerekir. Ewing sarkomu tedavisi ortopedik onkoloji konseyi tarafından yürütülmelidir.

Ewing Sarkomu Ameliyatı

Ewing sarkomu ameliyatında ekstremite koruyucu cerrahiler ve ampütasyon ameliyatları yapılabilir. Bu hastalar genellikle genç yaş grubunda olduğu için fonksiyon kaybı en az olması açısından tümörün eksizyonu ilk aşamada planlanmalıdır.

Tümör damar sinir yapılarını ve kas yapılarını tamamını içeriyorsa tümör eksizyonu sonucunda geriye kalan uzvun fonksiyonel olma potansiyeli yoksa ampütasyon ameliyatları hasta yaşamını kurtarmak için yapılabilir.

Ewing Sarkomu Ameliyat Edilmezse Ne Olur?

Ewing sarkomu ameliyat edilmezse vücudun uzak organlarına yayılım gösterir. İlk aşamada komşu yumuşak dokulara sıçrama yapar. Akciğerlere ve kemik iliğine yayılım gösterir. Hastanın yaşamını tehdit eder ve en ölümcül kemik kanserlerinden 1 tanesidir.

Çok geç kalınmış ve ameliyatla tümörün çıkarılamayacak olması durumunda son evre hastalarda ameliyat edilmeyip kemoterapi ve radyoterapi tedavileri uygulanabilir.

Sonraki BlogYumuşak Doku Tümörü? İyi ve Kötü Huylu Yumuşak Doku Tümörü