El Fizyoterapisi

El Fizyoterapisi Nedir?

Türkiye’de Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümünden mezun olan fizyoterapistler genel olarak uzmanlaşır. Her konudan azar azar bilmektense bir konuda uzmanlaşmak değerlidir. El, anatomik olarak beyinde en fazla yer tutan organdır. Motor - hareket ve duyu göreviyle ellerimizi günlük yaşamımızda kullanırız. İş hayatımız ve hobilerimiz, duygularımızın ifadesi ellerle olur. Elimi, anatomik yapısı, kemik, kas, eklem, damar, sinir yapısı ile komplikedir. Teşhisi koyan doktor ve cerrahiyi yapan el cerrahları da üst ihtisasla bu alanda uzmanlaşırlar. Üst ekstremite yani omuz, kol, önkol, bilek ve parmaklar anatomi, biyomekani bilgisiyle eli çalıştırır. Fonksiyon kazandırır. Beden ve ruh bütünlüğü ile el hastasını yaşama katar. El Fizyoterapisi'nde; el fizyoterapisti tarafından kişiye özel el tedavisi planlanır; doktor, hasta, el terapisti bir ekip olarak çalışır. Bilim ve sanat bir aradadır.

El Fizyoterapisti Hangi Hastalıklarla Çalışır?

Elde işe, kazalara bağlı travmatik yaralanmalar olabilir. Damar, Sinir, Kemik, Kas, Tendon yapıları etkilenir. Kopan el, kol, parmaklar dikilir ve arkasından el rehabilitasyonuna başlanır. Doğuştan el anomalileri olabilir. Bitişik parmak, fazla parmak gibi. Fonksiyon için cerrahi sonrası egzersiz, splint uygulanır. El Fizyoterapisi’nde ev programı düzenlenir. Meslek hastalıklarında korunma prensipleri önemlidir. Kümülatif travma sonucu olan tuzak nöropatiler, tendon iltihapları hasta eğitimi ve ergonomik tedbirlerle iyileştirilir. Müzisyen el hastalıkları ile performansa bağlı sakatlanmalar, enstrüman odaklı el rehabilitasyonuyla performansa döner.

El Fizyoterapistinin Temel Prensipleri Nelerdir?

• Doğru Teşhis,
  • Doru Cerrahi,
  • Hasta Bilgilendirme,
  • Hasta Eğitimi,
  • Ekip Çalışması,
  • Yara Bakımı,
  • Pansuman,
  • Ev Programının Düzenlenmesi.

El Fizyoterapistinde Tedavi Modaliteleri Nelerdir?

• El Banyosu,
  • El Ödem Kontrolü,