Biceps Tendiniti

Biceps Tendiniti Nedir?

Biceps tendiniti (biceps tendon iltihabı) çok sık görülen ve ortopedi doktorları tarafından iyi tanınan omuz hastalıklarından bir tanesidir. Ağrının kaynağı, üst kolda bulunan biceps kasının (pazı kası) omuz kemiğine bağlanan tendon kısmındaki iltihaptır. Omuzun ön kısmında batıcı, sızlama tarzında ağrıya neden olur. En sık omuz önü ağrısı nedeni olarak karşımıza çıkmaktadır. Ağırlık kaldıran, iş gücü gerektiren meslek gruplarında meslek hastalığı olarak karşımıza çıkar. Sporcularda, işçilerde ve ev hanımlarında daha sık görülmektedir. İzole olarak biceps tendiniti şeklinde görülebileceği gibi; omuz sıkışma sendromlarına veya omuz kas yırtıklarına eşlik edebilirler.

Biceps Tendiniti Nedenleri Nelerdir?

Biceps tendinitinin en önemli nedeni omuzun aşırı zorlanmasıdır. Bu zorlanma; aktivite esnasında ani olabilmekle birlikte sık tekrarlayan küçük travmalar da tendinit yaratabilir. Bunun dışında fazla kullanım yaralanmaları ve spor yaralanmaları, en sık biceps tenditi nedenleri olarak karşımıza çıkar.

Biceps Tendiniti Belirtileri Nelerdir?

Biceps tendinitinin en önemli belirtisi omuzun ön kısmında batıcı, sızlama ağrıdır. İlerleyen zamanlarda hareket kısıtlılığı ve fonksiyon kaybı belirtilerek eklenir. Tendonun iltihapla birlikte şişmesi ve sıkışması durumunda omuz önünde takılma atlama hissi ve eklemden ses gelmesi gibi belirtiler meydana gelir. Hastalığın tedavisiz kalması ve omuzun zorlanmaya devam edilmesi durumunda kronikleşerek tendon yırtıklarına neden olabilir.

Biceps Tendiniti Tanısı

Biceps tendiniti tanısı ortopedi hekimi tarafından konulmaktadır. Omuz ağrısı şikayeti ile ortopedik cerrahlar tarafından hasta muayene edilir. Omuz önü ağrısı, fonksiyon kısıtlılığı ve omuzun spesifik muayeneleri sonucu biceps tendiniti ön tanısı ile görüntüleme tetkikleri istenir. Omuz grafisi ve omuz MR tetkikleri çekilir.  Omuz Mr’da biceps tendonu çevresinde yaygın sıvı birikimi ve iltihabi durum izlenir. Bu şekilde kesin tanısı konulmuş olur.

Biceps Tendiniti Tedavisi

Biceps tendiniti hastalığında öncelikle cerrahi dışı koruyucu tedavi yöntemlerine başvurulmalıdır. Bu doğrultuda hastaya tendon çevresi iltihabı baskılayacak ilaçlar, aktivite kısıtlama, omuzu koruma gibi önlemler verilir. Fayda görmeyen hastalara tendon çevresine steroid enjeksiyonu sonrası fizik tedavi önerilir. Tüm bu koruyucu önemlerden fayda görmeyen hastalara ise cerrahi tedavi önerilir.

Biceps Tendiniti Ameliyatı

Biceps tendiniti hastalarında ilk basamak tedavilerden fayda görmeyen hastalara cerrahi tedavi önerilmektedir. Biceps tendiniti ameliyatı artroskopik (kapalı cerrahi) teknikler ile yapılabilmektedir. Bu doğrultuda hastanın yaşı ve beklentisi göz önüne alınmalıdır. Cerrahi teknik cerrah tarafından seçilir. Tedavide artroskopik biceps tenotomisi, artroskopik biceps tenodezi ve açık subpektoral biceps tenodezi cerrahileri yapılmaktadır.

Omuz MR T2 aksiyel kesitinde, biceps tendiniti ile uyumlu tendon çevresinde şiddetli efüzyon.