Tenisçi Dirseği

Tenisçi Dirseği Nedir?

Tenisçi dirseği ön kol dış ve üst tarafındaki kasların yoğun kullanılmasına bağlı olarak dirsekte ödem ve ağrı oluşmasıdır. Tenisçi dirseğinde ağrı dirseğin dış tarafında yoğunlaşır.

Tenisçi Dirseği Belirtileri

Tenisçi dirseğinde el bilek ve ön kol kaslarını kullanmakla ağrı artar. Dirseğin dış tarafında bastırmakla ağrı artar. Dirsekte şişlik ve ödem görülebilir. Ön kol ve el bileği istirahat ettirildiği zaman şikayetler azalır.

Tenisçi Dirseği Tanısı

Tenisçi dirseği tanısı öykü ve fizik muayene ile koyulabilir. Röntgen genellikle normaldir.MR da dirseğin dış tarafında lateral epikondil dediğimiz bölgede ödem ve sıvı artışı görülür.

Ekstensör kas grubunun yapıştığı bu noktada yoğun kullanıma bağlı parsiyel yırtıklarda görülebilir.

Tenisçi Dirseği Tedavisi

Tenisçi tedavisinin öncelikli tedavisi istirahattir. Ön kol kaslarının yoğun kullanıldığı aktivitelerle hastalık oluştuğu için bu kasların dinlendirilmesi tedavide önemlidir.

Ödem sökücü ilaçlar, buz tedavisi fizik tedavi ve enjeksiyonların tedavide yeri vardır. Bu tedavilerden fayda görmeyen hastalarda ameliyat tedavisi seçeneği vardır.

Tenisçi Dirseği Ameliyatı

Tenisçi dirseği ameliyatı açık veya kapalı olarak yapılabilir. Ameliyatsız tedavilerin denendiği ve bunlardan fayda görmeyen hastalarda cerrahi seçeneğe başvurulur. Açık ameliyatta debridman ödem temizliği yapılır.

Aynı işlem kamera yardımı ile kapalı olarak da yapılır. Kas yırtığı eşlik eden olgularda yırtık tamiri de eklemek gerekir.

Tenisçi Dirseğinde Fizik Tedavi

Tenisçi dirseğinde fizik tedavinin yeri önemlidir. Tenisçi dirseği hastalığının önemli bir kısmı fizik tedavi ile iyileşir. Fizik tedavide soğuk uygulamalar, egzersiz, ESWT ve diğer ödem sökücü yöntemler kullanılır.

Tenisçi dirseği hastalığında fizik tedaviden fayda görmeyen hastalarda ameliyat gerekir.

Tenisçi dirseği tanısı ile takip ettiğimiz hastamızın dirsek dış tarafına yoğunlaşan ağrısı mevcut:

Tenisçi dirseği tanısı ile takip ettiğimiz hastamızın dirsek dış tarafına yoğunlaşan ağrısı mevcut.

Web sitesinde bulunan tüm içerikler Ortopedi İstanbul Web ve Tıbbi Yayın Kurulu tarafından hazırlanmıştır. İzinsiz kullanması yasakltır. İzinsiz kullanması tespiti durumunda hukuki yollara başvurulacaktır.