Omuz Kas (Rotator Manşet) Yırtığı

Omuz Kas (Rotator Manşet) Yırtığı Ameliyatı

Omuzumuzu hareket ettiren rotator manşet kaslarından herhangi birinde yırtık görülür ise, hastada ağrı ve hareket kısıtlılığı izlenir. Böyle bir durumda hastanın yırtılan bağı, ayrıldığı humerus kemiğine tamir edilir. Tamir için anchor (kemik çapa) ve fiber wire (yüksek dayanıklı dikiş) malzemeleri kullanılır. Omuz kas (rotator manşet) yırtığı ameliyatı açık veya kapalı artroskopik (kamera yadımı ile kapalı olarak) teknikler uygulanarak operasyon yapılabilir. Artroskopik tamir küçük kesiler kullanılarak kamera yardımı ile kapalı olarak yapılan bir ameliyattır. Daha zor cerrahi tekniklere sahiptir, ancak hasta için daha konforlu ve hızlı iyileşme sağlar.

Omuz Kas (Rotator Manşet) Yırtığı Nedir?

Omuz eklemi kol kemiği üst ucu ve kürek kemiği arasında bulunan çok hareketli bir eklemdir. Bu eklemin hareketlerini sağlayan 4 adet omuz kası bulunur. Bu kasların tendon kısmı, humerus kemiği üst kısmına tutunarak tüm planlarda omuzumuzdaki hareket ettirmemizi sağlar. Bu kaslardan herhangi birindeki yırtığa rotator manşet yırtığı denir.

Omuz Kas (Rotator Manşet) Yırtığı Belirtileri

Omuz kas (rotator manşet) yırtığı olan hastalarda en belirgin şikayetler ağrı ve hareket kısıtlılığıdır. Kişi kolunu açmakta zorluk çeker. Hastanın zorlanma, itme açma hareketleri kısıtlanır. Hasta Ağrılı olan omuz üzerine yatamaz. Omuz çevresi kaslarda da sertlik gelişip hareketi kısıtlayabilir.

Omuz Kas (Rotator Manşet) Yırtığı Tanısı

Omuz kas yırtığı tanısı ortopedi hekimi tarafından konulur. Omuz ağrısı ve hareket kısıtlılığı ile kontrole gelen hastanın spesifik omuz muayene bulgularına bakılır.  Öncelikle x ray röntgen tetkiki ile omuz eklemi genel olarak değerlendirilir. Fizik muayene ve röntgen görüntülemesi değerlendirilir. Bunun sonucunda omuz kas (rotator manşet) yırtığı şüphesi ile MR ile görüntüleme yapılır. MR sonuçlarına göre hastaya kesin tanı konularak tedaviye başlanılmaktadır.

Omuz kas (rotator manşet) yırtığı ameliyatı sonrası fizik tedavi gerekir mi?

Omuz kas (rotator manşet yırtığı) ameliyatı sonrası hastanın kolu 4-6 hafta bandajda kalır. Bu süre zarfında hasta dirsek hareketleri ve pasif omuz hareketleri başlatılır. Yaklaşık 6. Hafta sonrasından hastanın mutlaka fizik tedavi alması gerekmektedir. Bu sayede eklem hareket açıklığı artar ve işe dönüş süresi kısalır.

Omuz kas (rotator manşet) yırtığı ameliyatı:

Omuz kas yırtığı tamiri yapılan hastanın Artroskopi esnasında görüntüsü.

Omuz kas (rotator manşet) yırtığı ameliyatı.

Omuz kas (rotator manşet) yırtığı olan hastanın T2 koronal kesit MR görüntüsü:

Supraspinatus tendonunda tam kat yırtık izlenmektedir.

Omuz kas (rotator manşet) yırtığı olan hastanın T2 koronal kesit MR görüntüsü.

Ortopedi İstanbul

Adres: Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul