Kalsifik Tendinit

Kalsifik Tendinit Nedir?

Omuzda kalsifik tendinit; omuzdaki liflerin içinde kalsiyum birikmesi durumudur. Omuzda kalsifik tendinit bir anda oluşmaz. Tendon (lif) içine kalsiyum çöker ve çekilen röntgenlerde aynı kemik dokusu gibi görülür.

Bir süreç içerisinde kalsiyum tendon içine çöker ve zaman içerisinde bulgu verir. Her zaman kişide şikayete neden olmaz. Şikayet oluşturursa tedavi edilir. Şikayet oluşturmayan omuzda kalsifik tedninit için tedavi verilmesine gerek yoktur.

Kalsifik Tendinit Belirtileri Nelerdir?

Omuzda kalsifik tendinit hastası omuz ağrısı ile doktora başvurur. Omuz ağrısı yanında omuz hareketleri kısıtlanmış ve hareketler sırasında ağrı oluşumu vardır. Şikayetler bir anda başlayabilir. Omuz ellemekle hassastır.

Kalsifik Tendinit Tanısı Nasıl Konulur?

Omuzda kalsifik tendinit hastalığında omuz muayene bulgularına göre görüntüleme tetkiki istenir. Omuzda kalsifik tendinit tanısı koymak için röntgen filmi genellikle yeterlidir. Omuzda kalsifik tendinit yerini tam belirlemek için, kalsifik tendinite lif yırtığı eşlik etmediğini tespit etmek için MR görüntülemesinin görülmesi gerekmektedir.

Kalsifik Tendinit Tedavisi

Omuzda kalsifik tendinit tedavisi basamak basamak yapılır. Tedavide amaç ağrısız tam hareketli omuz eklemi elde etmektir. Bu amaçla ilk basamak olarak istirahat soğuk uygulama ve ilaç tedavisi verilir.

Eğer şikayetler bu şekilde geçmezse omuz eklemi içine kortizon enjeksiyonu yapılabilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon yapılarak şikayetler rahatlatılabilir. Eğer bu şekilde herhangi bir iyileşme sağlanamazsa asıl ve kesin tedavi kapalı omuz ameliyatı ile yapılır. Ameliyatta tendonun içine çöken kalsiyumlar temizlenir. Yırtık varsa tamir edilir.

Omuzda Kalsifik Tendinit Ameliyatı

Omuzda kalsifik tendinit ameliyatı kapalı şekilde yapılmaktadır. Kapalı omuz ameliyatında 3-4 ufak kesi ile oluşturulan deliklerden omuz eklemi görüntülenir. Kalsiyum çökmüş olan bölge bulunarak temizlenir. Yırtıklar tamir edilir.

Ameliyat sonrası çekilen röntgenlerde çöken kalsiyumun temizlendiği hasta tarafından da görülebilir.

Omuzda Kalsifik Tendinit Egzersizleri

Kalsifik tendinit egzersizleri eklem hareket açıklığını arttırmaya yönelik olarak verilir. Aynı zamanda kas güçlendirici egzersizlerde eklenir. Egzersizlerin yapılabilmesi için öncelikle ağrı kontrolü sağlanmalıdır. Egzersizlerle birlikte ağrısız geçecek olan süre uzayabilir. Fakat sadece egzersiz yaparak kalsifik tendinit tam anlamıyla iyileşmez.

Kalsifik Tendinit Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Kalsifik tendinit tedavi edilmez ise ağrılar devam eder. Kalsifik tendinit genelde omuzda olur. Tedavi edilmediği takdirde omuz hareketleri kısıtlanabilir. Lif yırtıklarına sebep olabilir. Eklem tam fonksiyonel olarak kullanılamayabilir.

Ameliyat öncesinde röntgende omuzda kalsifik tendinit görüntüsü.

Ameliyat sonrasında çekilen röntgende omuzda kalsifik tendinit görüntüsü.