Kalça Çıkığında Kalça Protezi

Kalça Çıkığında Kalça Protezi Nedir?

Doğumsal kalça çıkığı ülkemizde sık görülmektedir. Sekonder koksartroz yani sekonder kalça kireçlenmesinin en sık sebeplerinden birisidir. Doğumsal kalça çıkığı hastalığında asetebulum dediğimiz yuva anatomik olarak yeterli miktarda gelişmemiştir. Kalça eklemi top soket şeklinde bir eklem olduğunu düşünürsek eklemin soket kısmı küçük deforme ve normal kalça yuvalarına göre şekli farklıdır. Dolayısıyla bu hastalıkta uygulanan kalça protezleri prensip olarak aynı olsa da cerrahi tekniklerde ve uygulanan protezlerde farklılık oluşturur.

Kalça Çıkığında Kalça Protezi (Video)

Kalça Çıkığında Kalça Protezi (Video)

Kalça Çıkığında Ameliyatında Bacak Boyu Uzatma

Doğumsal kalça çıkığına bağlı kalça protezi uygulamalarında en sık karşılaştığımız soru 'Bacak boyum eşitlenir mi?'. Doğumsal kalça çıkığında 1-10 cm arasına kadar bacak boy eşitsizliği olabilmektedir. 5 cm kadar olan kısalık farklılıkları rahatlıkla bacak boy uzatma yapılıp eşitleme planlanmaktadır. 6-10 cm arası bacak kısalığı varsa tamamen bacak uzatma gene yapılmaktadır ancak tamamen farklı bir teknik ve protez kullanılmaktadır. 8 cm uzatma yapılan bir hastada sinir hasarı riski olacağı için sinir gerginliğini azaltmak adına kısaltma yapılmaktadır.

Doğumsal Kalça Çıkığında Kalça Protezi Kaç Yaşında Yapılmalı?

Doğumsal kalça çıkığı çift taraflı ve bacak boyu eşitse hastalarımız ağrısı olana kadar bekleyebilir. Ancak tek taraflı çıkıklarda bacak boy eşitsizliği varsa, bacağın kısa olması zaman içerisinde bel diz ayak ve ayak bileği gibi komşu eklemlerde bozulmaya sebep olmaktadır. Zaman içerisinde bel ve diz ağrıları başlamaktadır. Dolayısıyla bel ve diz eklemlerini korumak için tek taraflı çıkıklarda kalça protezi ameliyatı erken yaşlarda önermekteyiz.

Kalça Çıkığında Kalça Protezi Hemen Sonrası Yürünebilir Mi?

Ameliyat öncesi kısalık farkı 4-5 cm az ise yani kalça çıkığına bağlı bacak uzatma 4-5 cm e kadar olan hastalar ameliyattan sonra ilk gün üstüne basıp yürüyebilir. 6 cm den fazla bacak kısalığı olan hastalar yuva gelişmemiş olduğu için hem yuvanın kemik kalitesi artması açısından ve uyluk üst uçtan yapılan müdahalenin kaynaması açısından 6  hafta kadar koltuk değneği ile yürümesi önerilir.

Ortopedi İstanbul

Adres: Cevizli Mah. Bağdat Cd. No:547 Maltepe / İstanbul