Diz Artroskopi (Kapalı) Ameliyatı

Diz Artroskopi (Kapalı) Ameliyatı Nedir?

Diz önüne açılan 2 adet 1 cm kesi üzerinden kapalı olarak yapılan bir diz ameliyattır. Çeşitli ortopedik implantlar (kamera ve el aletleri) kullanarak diz içi yapıların görüntülenmesi işlemine diz artroskopisi denir. Bu esnada diz içindeki menisküs, kıkırdak, çapraz bağlar ve diz kapağı gibi yapılarda daha önceden veya operasyon esnasında tespit edilen yaralanmalar tamir edilebilir.

Diz Artroskopi (Kapalı) Ameliyatı Kimlere Yapılabilir?

Diz artroskopisi diz ile ilgili şikayetleri olan ve operasyona engel durumu olmayan kişilerde uygulanabilir. Diz artroskopisi ile pek çok diz sorunu çözülebilir. İleri evre diz kireçlenmesi olan hastalar hariç diğer hasta gruplarında başarılı bir şekilde uygulanabilir.

Diz Artroskopi (Kapalı) Ameliyatı ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

Diz eklem kıkırdak sorunları, diz kapağı yaralanmaları, menisküs ve ön çapraz bağ yaralanmalarında tedavi olanağı sağlar. Bunun dışında diz eklem içi kırıklarda da kullanılabilir.

Diz Artroskopi (Kapalı) Ameliyatı Avantajları

Diz artroskopisi kapalı bir operasyon olduğu için hastanın operasyon süreci oldukça rahat geçer. Ağrı, şişlik yara problemi ve komplikasyon riskleri açık ameliyatlara göre daha azdır. Daha hızlı iyileşme, daha kısa Rehabilitasyon süresi ve günlük hayata daha erken dönme gibi avantajlara sahiptir.

Diz Artroskopi (Kapalı) Ameliyatı’ndan Sonra Fizik Tedavi Gerekli Mi?

Diz ameliyatlarından sonra fizik tedavi olmazsa olmaz bir süreçtir. Operasyondan sonra kısa süreli eklem sertliği ve kas erimesi izlenebilir. Kas ve eklem fonksiyonlarının daha erken tekrar kazanılması adına, evde veya bir fizyoterapist eşliğinde fizik tedavi uygulamaları gerekmektedir.